مدیر جهاد کشاوری شهرستان رودان گفت: پیشبینی می شود تا پایان فصل برداشت بیش از 11 هزار تن محصول فلفل از مزارع سطح زیر کشت این محصول در شهرستان رودان برداشت شود.
کد خبر: ۱۴۷۵۷۷
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۵ 19 December 2015
به گزارش تابناک هرمزگان، سهراب مرشدی افزود: سطح زیر کشت محصول فلفل در شهرستان رودان بیش از 1015 هکتار می باشد و پیشبینی می شود تا پایان فصل برداشت بیش از 11 هزار تن محصول فلفل در رودان برداشت شود.
 
وی تصریح کرد: عملکرد تولید فلفل دلمه ای در هر هکتار 12 تن و فلفل ریز نیز هشت تن  است که فاریاب، بند ملا، سرکهنان، رهدار و جغین از عمده مناطق زیر کشت این محصول می باشند.
 
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رودان گفت: کشت پاییزه این محصول از اواخر مهرماه آغاز شده و تا پایان آبان ماه ادامه دارد و برداشت آن از اول دی ماه شروع می‌شود و تا اردیبهشت ماه سال آتی ادامه خواهد داشت.   
 
مرشدی افزود: شهرستان رودان از نظر سطح زیر کشت و برداشت محصول فلفل رتبه اول استان را به خود اختصاص داده است و شهرستان‌های بندرعباس و میناب نیز مناطق عمده کشت فلفل در استان هستند.
 
وی  خاطر نشان کرد: عمده محصول فلفل برداشت شده در شهرستان رودان شامل فلفل دلمه و ریز از نوع ارقام پی اس است.
 
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رودان گفت: فلفل تولید شده علاوه بر نیاز داخلی استان به استان‌های تهران، اصفهان، فارس و آذربایجان شرقی و همچنین به کشور عراق ارسال می‌شود.
 
مرشدی به اجرای طرح اصلاح الگوی کشت محصولات کشاورزی در شهرستان رودان نیز اشاره کرد و افزود: این طرح با هدف جلوگیری از کشت تک محصولی و ایجاد تنوع محصولات کشاورزی در شهرستان اجرا می شود.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار