مجلس به سازمان بنادر و دریانوردی اجازه داده است تا از محل بخشی از اصل و فرع منابع مالی سپرده‌گذاری شده در بانک‌ها‌ی عامل تسهیلات با سود صفر درصد به متقاضیان فعال حوزه حمل‌ونقل دریایی اعطا شود.
کد خبر: ۱۵۰۷۴۸
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۵ 24 December 2015
به گزارش تابناک هرمزگان، ابراهیم ایدنی- مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در حاشیه هفدهمین همایش و نمایشگاه بین‌المللی صنایع دریایی و دریانوردی در جزیره کیش ضمن تشریح ظرفیت و توانمندی‌های استان هرمزگان در زمینه صنایع دریایی گفت: استان هرمزگان با دارا بودن 2228 کیلومتر نوار ساحلی و 14 جزیره نقش اساسی را در توسعه حمل‌ونقل دریایی کشور ایفا می‌کند.
 
وی اظهار داشت: وجود صنایع بزرگی نظیر کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایزوایکو در غرب بندرعباس، شرکت شناورسازی در جزیره قشم و شرکت‌های تعمیر شناور در بندر لنگه بخشی از ظرفیت‌های صنعت دریایی استان هرمزگان هستند.
 
ایدنی به حمایت‌های سازمان بنادر و دریانوردی از صنایع داخلی اشاره کرد و گفت: هرچند حمایت از ساخت کشتی جزء وظایف اصلی سامان بنادر نیست اما با درک مناسب از شرایط موجود و در راستای استفاده از ظرفیت استان‌ها کمیته‌ای متشکل کارشناسان و مدیران مرتبط با حوزه دریا و بندر با عنوان طرح وجوه اداره شده تشکیل شد.
 
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اظهار داشت: براساس این طرح مجلس به سازمان بنادر و دریانوردی اجازه داده است تا از محل بخشی از اصل و فرع منابع مالی سپرده‌گذاری در بانک‌های عامل تسهیلات با نرخ سود صفر درصد به متقاضیان فعال در حوزه حمل‌ونقل دریای اعطا کند.
 
ایدنی بیان کرد:‌ این اقدام سازمان بنادر نقطه عطفی در اقتصاد کشور است تا ضمن حمایت از صنایع داخلی و رونق اشتغال در مناطق محروم از زیرساخت‌های مطلوب ایجاد شده در استان‌هایی نظیر هرمزگان استفاده بیشتری شود .
 
وی تأکید کرد: بهره‌برداری از دو فروند شناور مسافری در شناورسازی بخش خصوصی در قشم، دو فروند کشتی کانتینربر یخچالی، یک فروند لندینگ‌کرافت چند منظوره به همراه دو شناور مسافری و یک فروند شناور آلودگی نفتی به نام دریاپاک در مجتمع کشتی‌سازی ایزوایکو بندرعباس، بهره‌برداری از دو فروند شناور ناجی، یک فروند شناور باری - مسافری به نام راه‌شناسان در مجموعه کیش از پروژه‌هایی است که منابع مالی آن از محل کمیته وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوردی تأمین شده است.
 
بنابراین گزارش هفدهمین همایش صنایع دریایی و دریانوردی از روز گذشته آغاز به کار کرد و تا روز چهارم ماه جاری ادامه خواهد داشت.
 
در این نمایشگاه 200 شرکت داخلی و 50 شرکت خارجی محصولات و توانمندی خود را در حوزه صنایع دریایی و دریانوردی به نمایش گذاشته‌اند.
 
شناسایی و معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و ارائه توانمندی‌ها و دستاوردهای صنایع، تأسیسات و سامانه‌های دریایی و بندری از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه و همایش است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار