در صورت تامین اعتبارات لازم به زودی عملیات ساخت دو بندر صیادی راس میدانی و سوزا در استان هرمزگان آغاز خواهد شد.
کد خبر: ۱۵۲۰۵۴
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۴ 26 December 2015
به گزارش تابناک هرمزگان، مدیر کل اداره شیلات استان هرمزگان با بیان اینکه هم اکنون 22 بندر صیادی در استان هرمزگان فعالیت دارند افزود: از این تعداد مدیریت بهره برداری و نگهداری 13 بندر صیادی به تعاونی بخش خصوصی واگذار شده است.

سید پرویز محبی با ابراز رضایت از عملکرد تعاونی های بخش خصوصی در نگهداری و مدیریت مناطق واگذار شده، تاکید کرد: روند واگذاری مدیریت بهره برداری و نگهداری بنادر صیادی استان هرمزگان به بخش خصوصی همچنان ادامه خواهد داشت.

به گفته محبی، نظارت اداره کل شیلات استان هرمزگان به عنوان متولی اصلی شیلات استان بر عملکرد تعاونی های بخش خصوصی انجام خواهد شد.

بنادر صیادی راس میدانی و سوزا در هرمزگان ساخته می شود
این مقام مسئول در استان هرمزگان یادآور شد: سیاست سازمان شیلات ایران ساخت بنادر صیادی جدید نیست.

وی خاطرنشان ساخت: در گذشته عملیات مطالعاتی ساخت بنادر صیادی راس میدانی و سوزا در استان هرمزگان انجام شده است که در صورت تامین اعتبارات لازم عملیات احداث این بنادر صیادی در استان آغاز خواهد شد. 

پنج بندر صیادی در هرمزگان در دست ساخت است
مدیر کل اداره شیلات استان هرمزگان یادآور شد: در حال حاضر بنادر صیادی گوگسر،کوه مبارک،پشت شهر،چیروئیه و درگهان در استان هرمزگان درحال ساخت هستند.

این مقام مسئول در استان هرمزگان در ادامه اعلام کرد: هم اکنون 28 هزار و 766 نفر در استان هرمزگان به شغل صیادی اشتغال دارند که رقم قابل توجهی محسوب می شود.

محبی اذعان داشت: همچنین تعداد 3321 فروند قایق ،1065 فروند لنج،44 کشتی و در مجموع چهار هزار و 430 فروند شناور در آبهای هرمزگان به فعالیت مشغولند.

وی اذعان داشت: در استان هرمزگان بیش از چهار هزار و 400 فروند انواع شناور با روشهای صید گوشگیر،قلاب ،پرساین،ترال( در فصل صید میگو) انواع آبزیان صید می کنند.    
                                  
مدیر کل اداره شیلات استان هرمزگان با اشاره به پتانسیل بالای آبهای استان برای صیادی تاکید کرد: رتبه نخست میزان صید، طی چند سال متوالی در کشور به استان هرمزگان اختصاص یافته است.    
                                                                    
به گفته محبی، نظارت اداره کل شیلات ایران بر روش های صیادی به منظور حفظ و بازسازی ذخایر آبزیان آبهای استان همواره صورت می گیرد.

تغییر روش صید 85 درصد ازشناورهای لنج صیادی جزیره کیش  
وی در ادامه در خصوص اقدامات صورت گرفته از سوی شیلات هرمزگان در راستای ارتقای صنعت شیلات استان اظهار داشت: احداث دو زیستگاه مصنوعی ، بهره برداری از پنج فروند شناورجدید صید فانوس ماهیان، افزایش صید هدف نسبت به سال های گذشته، افزایش صید ماهیان یال اسبی و افزایش صیدساردین را از جمله این اقدامات اعلام کرد.           
                                             
محبی همچنین از انعقاد قرارداد پژوهشی با پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس ودریای عمان در راستای بررسی علل کاهش ذخایر و سایر موارد ضروری در سال گذشته خبر داد.                                                    
                              
این مقام مسئول در استان هرمزگان تصریح کرد: تغییر روش صید 85 درصد ازشناورهای لنج صیادی جزیره کیش ازادوات صیدگوشگیر وگرگور به لانگ لاین یکی از مهمترین اقدامات شیلات استان در راستای حفظ ذخایر آبزیان بوده است.

مدیر کل اداره شیلات استان هرمزگان گفت: همچنین تغییر روش صید 45 درصد از شناورهای قایق صیادی جزیره از ادوات صیدگوشگیر و گرگور به لانگ لاین از دیگر اقدامات در راستای حفظ ذخایر بوده است که سال گذشته این مهم اجرایی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار