استاندار هرمزگان گفت: این استان در مقایسه با دیگر استانها نماد همدلی، وحدت، یکپارچگی و همزبانی است.
کد خبر: ۱۵۳۶۹۶
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۴ 29 December 2015
به گزارش تابناک هرمزگان، جاسم جادری دوشنبه شب در همایش وحدت و همدلی به مناسبت میلاد با برکت رسول گرامی اسلام (ص) با حضور وزیر ارشاد اسلامی افزود:این وحدت و یکپارچگی با آگاهی و روشن بینی علمای شیعه و سنی و همچنین مردم و مسئولان بدست آمده است.

وی اظهار کرد: مردم شیعه و سنی و مسئولان هرمزگان که تعدادی از آنان را برادران اهل سنت تشکیل می دهند یکی هستند و با هم و در کنار هم بصورت مسالمت آمیز زندگی می کنند.

جادری از اعتقاد به خدا، داشتن قبله واحد، پیامبر اسلام و قرآن مجید بعنوان مشترکات اصولی و مهم مسلمانان نام برد و اضافه کرد: اینها برای وحدت و همدلی کفایت می کند.

وی از صدور مجوز ایجاد مرکز بزرگ اسلامی ویژه اهل سنت و همچنین فعالیت دانشگاه مذاهب اسلامی به عنوان گامهای اساسی برای وحدت هرچه بیشتر مسلمانان در این استان نام برد.

ر ادامه این همایش امام جمعه اهل سنت بندرعباس نیز با تاکید بر اهمیت حضور مسلمانان در جشن های وحدت و دوستی با ذکر حدیثی از رسول گرامی اسلام(ص ) گفت: کسی در جهت رفع تفرقه تلاش و مردم را به صلح و آشتی دعوت کند اعتبار و ثوابش از خواندن نافله شب نزد خداوند سبحان بیشتر است.

محمد صدیق فهیمی اضافه کرد: رسول گرامی (ص)فرموده اند سعی کنید بین هم صلح و آشتی برقرار کنید زیرا اگر اختلاف بین شما واقع شود شما را از نظر دین ریشه کن می کنند.

امام جمعه اهل سنت محله سورو بندرعباس با اشاره به جمعیت یک میلیارد و 700میلیون نفری در 60کشور مسلمان ابراز داشت: متاسفانه عده ای بعنوان تکفیری به جان دین افتاده اند و موجب بدبینی به اسلام شده اند.

فهیمی ادامه داد: نمی دانیم این مصیبت را به کجا ببریم در جایی که دو شهر مکه و مدینه نزدیک ترهستند، آوارگان عراقی و سوریه ای به کشورهای غیر مسلمان پناه برده اند.

این همایش حجت الاسلام میرزایی از مدرسان حوزه علمیه بندرعباس نیز از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست پس از شناسایی ظرفیت ها به هریک از استانها با توجه به ظرفیتی که دارد کمک بشود.

مدیر کل فرهنگ ارشاد اسلامی هرمزگان نیز طی سخنانی ضمن خوش آمدگویی به شرکت کنندگان در همایش وحدت و همدلی گفت: این استان بعنوان نماد وحدت حقیقی مسلمانان شیعه و سنی است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار