پس از پایان نام‌نویسی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در استان ایلام شور و نشاط خاصی در فضای مجازی ایجاد شده به نحوی که هواداران نامزدهای انتخاباتی با تشکیل گروه‌هایی در فضای مجازی اقدام به معرفی کاندیداهای مورد نظر خود می‌کنند.
کد خبر: ۱۵۴۶۵۱
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۱ 30 December 2015

به گزارش تابناک ایلام، پس از پایان نام‌نویسی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در استان ایلام شور و نشاط خاصی در فضای مجازی ایجاد شده به نحوی که هواداران نامزدهای انتخاباتی با تشکیل گروه‌هایی در فضای مجازی اقدام به معرفی کاندیداهای مورد نظر خود می‌کنند.

در این گروه‌ها که تعداد آنها چندین برابر شمار نامزدهای انتخابات در استان ایلام است مدیران گروه‌ها اقدام به اتصال دوستان خود در این گروه‌ها کرده و با طرح مباحث مختلف به ویژه معرفی شخصیت، زندگینامه، سوابق اجرایی و اداری و مدیریتی، برنامه‌های مدنظر و بخش‌هایی از سخنرانی نامزدهای انتخاباتی را در گروه‌های مورد اشاره منتشر می‌کنند تا اعضای گروه از آن بهره جویند.

تعداد گروه‌های هواداران نامزدها و میزان مطالب منتشره به حدی است که اعضای گروه قادر به مطالعه این حجم از مطالب نبوده و در صورت ورود به مطالعه باید بخش عمده‌ای از زمان خود را در این راستا اختصاص دهند.

× ایجاد ابزارک‌های موبایلی کار تبلیغات انتخاباتی را سهل‌تر کرده است

یکی از مدیران گروه فضای مجازی در این باره معتقد است که ایجاد ابزارک‌ها و نرم‌افزارهای موبایلی در ایجاد ارتباط دو سویه با مردم و مخاطبین کار تبلیغات را از حالت یک طرفه به دو سویه تبدیل کرده است و این مزایایی خاص خود را دارد و می‌توان به راحتی نظرات مخاطبین را دریافت کرده و با اعمال نظرات آنان کار را پیش برد.

علی صادقی که به هواداری یکی از نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی اقدام به ایجاد گروهی در فضای تلگرام کرده است، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: در گذشته شیوه‌های تبلیغات به صورت چهره به چهره انجام می‌شد که این روند احتیاج به صرف زمان و هزینه داشت.

وی ادامه داد: افزون بر این، ایجاد مزاحمت برای شهروندان تنها یکی از نقایص این ماجرا بود چون هر شهروندی دست‌کم در روز در مجاورت شماری از هواداران نامزدهای انتخاباتی قرار می‌گرفت و وعده طرفداری از نامزد مورد نظر را اعلام می‌کرد و این وعده درحالی بود که شخص مورد نظر باید روزانه دست‌کم این وعده را به 10 تا 20 نامزد انتخاباتی و هوادارانش می‌داد.

این شهروند ایلامی اضافه کرد: اما اکنون با دسترسی آسان مردم به ابزارهای ارتباطی جدید علاوه بر کاهش صرف هزینه و زمان در انتخابات امکان انتخاب را برای شهروندان فراهم کرده تا بتوان با این شیوه زمینه انتخاب افراد اصلح را فراهم کرد.

صادقی تصریح کرد: تدابیری اندیشیده شده است تا با استفاده از فضای مجازی و گروه‌های تشکیل شده زمینه ایجاد مناظره‌های انتخاباتی را در فضای مجازی فراهم کرد تا مردم به راحتی بتوانند نامزد مورد نظر خود را برگزینند.

× تخلفات انتخاباتی نامزدها در ایلام رصد می‌شود

هرچند استفاده از فضای مجازی شور و نشاط خاصی را ایجاد کرده اما باید مراقب بود که این فضا به سمت تبلیغات زودهنگام کاندیداها نرود.

رئیس ستاد انتخابات استان ایلام نیز در این باره معتقد است که هرگونه تبلیغات زودهنگام نامزدهای انتخاباتی در استان ایلام رصد شده و این نوع شیوه تبلیغات نیز جرم محسوب می‌شود.

حسین کلانتری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: برخورد با تخلفات انتخابات یکی از وظایف اصلی کمیته بازرسی انتخابات بوده و بدون تردید در این راستا تلاش خواهد شد.

وی ادامه داد: تمام اعضای ستاد انتخابات استان ایلام در تمام 26 حوزه انتخابیه استان ایلام ایجاد فضای آرام توام با شور و نشاط انتخاباتی بوده تا زمینه حضور حداکثری مردم در انتخابات 7 اسفند فراهم شود و در این راستا هرچه در توان داریم به کار گرفته‌ایم و از هیچ کوششی دریغ نخواهد شد.

این مسئول اضافه کرد: قطعا 7 اسفندماه روز حماسه ملی و جشن پیروزی ملت شریف ایران اسلامی و از جمله مردم ولایتمدار استان ایلام خواهد بود و این روز با کمک و همراهی و همیاری مردم استان ایلام با کمک به اعضای ستاد انتخابات استان ایلام رقم خواهد خورد.



منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار