مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت: همزمان با ایام الله دهه فجر امسال 17 پروژه آب و فاضلاب در استان با اعتبار دو هزارو 400 میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.
کد خبر: ۱۵۶۳۰۹
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۳ 02 January 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، حسین خادمی روز شنبه در نشست خبری به مناسبت یازدهم دی ماه سالروز تصویب قانون تشکیل شرکت های آب و فاضلاب، بهره برداری از مرحله اول طرح آبرسانی جگین – جاسک را از جمله مهمترین این پروژه ها عنوان کرد و گفت: از مجموع اعتبارات پروژه های مورد بهره برداری در دهه فجر امسال، یک هزارو 900 میلیارد ریال به این پروژه اختصاص دارد.

خادمی بیان داشت: این طرح در مرحله اول با دبی 700 لیتر بر ثانیه، خط انتقالی به طول 124 کیلومتر، 50 هزار متر مکعب حجم مخزن، یک واحد ایستگاه پمپاژ و یک واحد آبگیر و 22 هزار متر مکعب ظرفیت تصفیه خانه اجرا شده است.

این مقام مسئول بیان داشت: این طرح جمعیتی افزون بر 143 هزار نفر شامل مردم شهرستان جاسک، نیروهای نظامی و انتظامی و 105 روستای مسیر را تحت پوشش قرار می دهد.
 
خادمی خاطرنشان کرد: از دیگر پروژه های مهم مورد بهره برداری در دهه فجر امسال پروژه آبشیرین کن سه هزار و 750 متر مکعبی سیریک می باشد که این پروژه با اعتبار 90 میلیارد ریال از طریق سرمایه گذاری بخش خصوصی اجرا شده است.

وی وجود مشکلاتی نظیر شرایط نامساعد آبگیری با توجه به شیب کم ساحل، مشکلات زیرساختی در زمینه برق شهری، عدم تامین مالی و زمان بر بودن خرید های خارجی و مشکلات گمرکی جهت ورود تاسیسات خریداری شده به داخل کشور را از جمله دلایل کندی اجرای این پروژه عنوان کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار