معاون آموزشی و پژوهشی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها:
حجت الاسلام و المسلمین داود رنجبران روز یکشنبه در آیین معارفه رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ایلام اظهار کرد: اساتید حوزه و دانشگاه، طلاب و دانشجویان متدین مرزداران عقیدتی سیاسی جمهوری اسلامی و اعمال کنندگان قدرت نرم نظام در عرصه های جهانی هستند.
کد خبر: ۱۵۶۹۶۷
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۴ 03 January 2016
به گزارش تابناک ایلام، معاون آموزشی و پژوهشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: اساتید و دانشجویان متعهد، مرزداران عقیدتی و سیاسی و اعمال کنندگان قدرت نرم هستند.

حجت الاسلام و المسلمین داود رنجبران روز یکشنبه در آیین معارفه رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ایلام اظهار کرد: اساتید حوزه و دانشگاه، طلاب و دانشجویان متدین مرزداران عقیدتی سیاسی جمهوری اسلامی و اعمال کنندگان قدرت نرم نظام در عرصه های جهانی هستند.

وی افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با اعلام گفتمان مقاومت تلاش دارد که برای آزادسازی قدس شریف و آزادی مستضعفان از یوغ ستمگران، گفتمان مقاومت را احیاء کند.

وی با بیان اینکه قدرت نرم جمهوری اسلامی در سطح منطقه ای و جهانی بی بدیل است، تاکید کرد: فلسفه حضور نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها نیز تقویت قدرت نرم نظام است.

معاون آموزشی و پژوهشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تصریح کرد: این قدرت نرم از قرآن و اهل‌بیت است و ابهت فرزندانی مانند سردار سلیمانی که پوتین در کمال تشریفات از وی استقبال می‌کند ناشی از این بعد قدرت در ایران اسلامی است که در این ماجراها ما نه‌تنها سرباز پیاده‌ی قدرت‌ها نیستیم بلکه آن‌ها ناوگان هوایی ما هستند.

وی افزود: قدرت نرم نظام مقدس اسلامی بر مبنای قدرت تفکر و اندیشه است نه توپ و تانک و سلاح های نظامی و معادلات منطقه ای نیز بر اساس تفکر انقلاب اسلامی پیش می رود.

حجت الاسلام رنجبران یادآور شد: شکل گیری قدرت نرم نظام در دانشگاه ها نشانه اهمیت جایگاه مراکز آموزش عالی در کشور است و جنگ ما ابرقدرت ها نیز در این منطقه رقم می خورد و علت ورود نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری به این حیطه نیز به این دلیل است.

معاون آموزش و پژوهش نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به شهادت شیخ نمر گفت: این قدرت نرم آن‌چنان فرامنطقه‌ای عمل می‌کند که دشمن قافیه را باخته و دیوانگی پیشه کرده است.

حجت الاسلام رنجبران افزود: اکنون جمهوری اسلامی ایران در بسیاری از مناطق جهان بدون اینکه حضوری داشته باشد یک طرف معادلات و مسایل سیاسی است و این ناشی از قدرت نرم این نظام است.

وی تصریح کرد: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در مدار آموزش عالی در کنار اساتید و دانشجویان است و دانشگاه در جنگ‌های علمی و هماوردهای نظامی نقش‌آفرینی می‌کند و به‌عنوان مهد پرورش مدیران آینده برای نظام فوق‌العاده اهمیت دارد.

وی گفت: قدرت اعتقادی نظام مقدس جمهوری اسلامی بالاتر از قدرت نظامی است و باید پاس داشته شود.

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به اهمیت وجود حوزه‌های علمیه در کنار دانشگاه‌ها و تأثیرپذیری این دو از یکدیگر در مسیر تفکر مقاومت به آیه‌ی 112 سوره‌ی هود اشاره کرد و گفت: همه‌ انبیاء و همراهانشان به مقاومت و صبر دعوت‌شده‌اند و داستان مقاومت داستان انبیا است.

رنجبران ادامه داد: استکبار به این نتیجه رسیده که هر که در جبهه‌ی مقاومت است باید از بین برود و موضوع شیعه و سنی نیست و صهیونیزم با اسلام و هر کس که در جبه‌ی مقاومت باشد مخالف است و دفاع ما به خاطر اسلام است.

وی با اشاره به جبهه‌ی سازش در مقابل جبهه‌ی مقاومت و نمایندگی این تفکر به‌وسیله‌ی ترکیه، گفت: درباره‌ی حکومت عربستان سال‌های جدی قرار گرفته و مدل این حکومت قابل‌عرضه نیست و هم‌اکنون 30 هزار زندانی سیاسی در عربستان وجود دارد که 90 درصدشان سنی هستند و شهید کردن نمر نیز برای راه‌انداختن جنگ‌های مذهبی در جهان اسلام است.

وی وضعیت کنونی دانشگاه‌ها را در عرصه‌ی علم و فعالیت‌های مذهبی را تبلور قدرت نرم ایران اسلامی عنوان کرد و گفت: در دانشگاه‌های ایلام و مخصوصاً دانشگاه ایلام در سال‌های گذشته با تعامل مسئولان محترم نهاد با مدیریت ارزشمند دانشگاه گام‌های بلندی برداشته‌شده که امیدواریم در دوره‌ی جدید شاهد ادامه‌ی این فعالیت‌ها باشیم.

در این مراسم از زحمات 12 ساله‌ی حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر «شمس‌الله سراج» قدردانی و حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر «غیاثی» به‌عنوان سرپرست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ایلام و دفاتر نهاد در دانشگاه‌های استان منصوب شد./پ
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار