کرمان
رئیس ستاد انتخابات کرمان گفت: 231 داوطلب نمایندگی انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان توسط هیات های اجرایی تایید صلاحیت شده اند.
کد خبر: ۱۵۸۹۶۹
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳ 06 January 2016
حمید ذکاء اسدی روز چهارشنبه از تایید بیش از 90 درصد داوطلبان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان کرمان خبر داد افزود: صلاحیت 25 نفر نیز از سوی هیات های اجرایی رد شده است. 
وی بیان کرد: 267 نفر به عنوان داوطلب نامزدی انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان کرمان از 28 آذر تا چهارم دی ثبت نام کردند و 11 نفر از این تعداد از ادامه رقابت انصراف داده اند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: 10 نفر از داوطلبان انصرافی در استان کرمان، مرد و یک نفر زن هستند.
وی افزود: دو نفر از داوطلبان رد صلاحیت شده در استان کرمان نیز زن و از حوزه انتخابیه کرمان و راور بوده اند.
ذکاء اسدی گفت: سه نفر از داوطلبان رد صلاحیت شده استان کرمان از حوزه انتخابیه بافت، رابر و ارزوئیه، یک نفر از حوزه بم، ریگان، نرماشیر و فهرج، پنج نفر از رفسنجان و انار، دو نفر از سیرجان و بردسیر، چهار نفر از شهربابک، 9 نفر از کرمان و راور و یک نفر از حوزه انتخابیه کهنوج، منوجان، فاریاب، رودبارجنوب و قلعه گنج بوده اند.
وی تصریح کرد: حوزه انتخابیه زرند و کوهبنان و حوزه انتخابیه جیرفت و عنبرآباد داوطلب انصرافی یا رد صلاحیت شده نداشته اند.
رئیس ستاد انتخابات استان کرمان گفت: همچنین یک داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه بافت، رابر و ارزوئیه، یک نفر از رفسنجان و انار، یک نفر از سیرجان و بردسیر، دو نفر از شهربابک و شش نفر از کرمان و راور انصراف داده اند.
وی افزود: داوطلبانی که براساس نظر هیات های اجرایی حوزه های انتخابیه استان کرمان تائید صلاحیت نشده اند، می توانند به استناد تبصره ماده 51 قانون انتخابات مجلس از زمان ابلاغ فرمانداران و بخشداران مراکز حوزه های انتخابیه حداکثر در مدت چهار روز از امروز چهارشنبه 16 دی تا 19 دی ماه 1394 به دفاتر نظارت و بازرسی انتخابات مراجعه و اعتراض خود را ثبت کنند. 
ذکاء اسدی گفت: هیات نظارت از 20 تا 26 دی ماه به اعتراض داوطلبان رد صلاحیت شده رسیدگی می کند. 
استان کرمان 9 حوزه انتخابیه اصلی و 10 نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.
انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفندماه برگزار می شود. 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار