مدیر جهاد کشاورزى از زیر کشت بیش ۶هزارمترمربع توت فرنگى در جزیره قشم به روش هیدروپونیک ( آبکشت ) خبرداد.
کد خبر: ۱۵۹۹۱۷
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۶ 08 January 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، مالک یزدان پناه با اعلام این خبر افزود: از آبانماه سال جارى با شروع فصل پاییز شرکت بخش خصوصى در سطح بیش از ۶ هزار مترمربع اقدام به کشت توت فرنگى به روش هیدروپونیک واقع در روستاى رمکان و در فضاى باز نموده است .
 
وى گفت: با توجه به سطح زیر کشت به میزان ۶٠ هزار بوته در ١۵ هزار گلدان در زمینى به مساحت بیش از ۶ هزار متر مربع انتظار مى رود تقریبا ١ تن و ۵٠٠ کیلو گرم توت فرنگى خارج از فصل در بهمن ماه سال جارى برداشت شود .
 
مدیر جهاد کشاورزى شهرستان قشم افزود : توت فرنگى با نام علمى fragaria sp گیاهى است علفى از تیره گل سرخیان که میوه رسیده آن شامل ٩٠ درصد آب و ١٠ درصد مواد جامد محلول و سرشار از ویتامین c مى باشد و گلو کز و فروکتوز ٨٠ درصد از کل قند موجود در میوه و اسید سیتریک ٨٨ درصد از اسید میوه را تشکیل مى دهد .
 
یزدان پناه اظهارداشت: این محصول باکیفیت بالا داراى شکل مناسب و براق ، رنگ قرمز روشن تا قرمز نارنجى و سفت مى باشد و معمولا این میوه خوشمزه به صورت تازه و خام میل مى شود و بخشى از آن نیز به تولید مربا ، عصاره و سایر مصارف صنعتى اختصاص مى یابد .
 
وى در پایان با اشاره به استفاده از این روش کاشت ، تصریح کرد: روش هیدروپونیک با توجه به شورى آب و خاک و محدودیت منابع آب و خاک در جزیره قشم یکى از اقتصادى ترین روش هاى تولید محصولات کشاورزى در محیط غیر خاکى با روش کاملا بسته ، و کنترل میزان مصرف آب ، کود و مبارزه با آفات و بیمارى هاى آفات گیاهى مى باشد .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار