رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دماوند از کنترل کالای قاچاق در بازارهای این شهرستان خبر داد و گفت: 60 درصد از معادن دماوند در حال فعالیت است.
کد خبر: ۱۶۱۳۷۳
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۴ 10 January 2016
موسی احمدی با اشاره به قاچاق کالا در شهرستان دماوند اظهار کرد: در این شهرستان قاچاق کالا به شکل عمده و خاص وجود ندارد، اما اگر مواردی در این زمینه مشاهده شود، بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دماوند موارد مشکوک را کنترل می‌کنند.

وی ادامه داد: بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دماوند به همراه گشت‌های مشترک تعزیرات، شبکه بهداشت و درمان و نیروی انتظامی به صورت مداوم در حال بررسی کالاهای وارد شده به این شهرستان هستند و اگر هنگام بازرسی کالای قاچاقی در واحدهای صنفی وجود داشته باشد، ضمن جمع‌آوری این کالاها، برخوردهای قانونی لازم را انجام می‌دهند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دماوند در خصوص بیش‌ترین کالاهای قاچاق در این شهرستان افزود: کالاهایی همچون سیگار، ادکلن و تلفن همراه بیش‌ترین کالاهای قاچاق در این شهرستان هستند.

احمدی با اشاره به تعداد معادن موجود در شهرستان دماوند گفت: حدود 93 معدن در این شهرستان وجود دارد که بیش از 60 درصد آن‌ها فعال و مابقی غیرفعال یا محدود هستند.

وی افزود: معادن این شهرستان بیشتر زغال‌سنگ، گچ، شن و ماسه و خاک صنعتی است که با توجه به رکود ایجاد شده در کشور و همچنین رکود در زمینه ساخت و ساز شاهد رکود فعالیت‌های معادن نیز در این شهرستان هستیم.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دماوند ادامه داد: اگر ساخت و سازها رونق پیدا کند و رکود کاهش یابد به مصالح ساختمانی نیاز پیدا می‌کنیم و سبب بازگشت رونق به معادن این شهرستان می‌شود.

احمدی با بیان اینکه معادن از نظر اشتغال‌زایی مفید و مهم است، گفت: تعداد زیادی از افراد می‌توانند به صورت مستقیم و غیرمستقیم در این مشاغل مشغول به کار شوند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار