خطیب جمعه قم مطرح کرد:
شورای نگهبان با انتخاب افراد صالح از طیف‌های مختلف و در نظر گرفتن سلایق زمینه را برای حضور حداکثری مردم فراهم کند تا رقابتی جدی و سالم شکل بگیرد. کاندیداها با تبلیغات صحیح به دور از تخریب متناسب با شان نظام، آرای مردم را به سوی خود جلب کنند.
کد خبر: ۱۶۳۹۵۲
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۹ 15 January 2016
به گزارش تابناک قم، آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه قم که در حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد، با بیان اینکه قیام یوم الله ۱۹ دی مردم قم از جنس قیام اباعبدالله(ع) در روز عاشورا است اظهار داشت: این قیام زمینه‌ساز حماسه ملی و پیروزی انقلاب شد و درس بزرگی برای آینده ما است.

امام جمعه قم افزود: در گذشته هم قیام‌هایی در کشور شکل‌گرفته بود اما هیچ‌کدام ماندگار نبودند، اما انقلاب اسلامی با درخواست حداکثری پیروز و ماندگار شد و این مسئله‌ای است که برای دشمنان قابل‌قبول نیست و همواره آنان دنبال دشمنی با نظام اسلامی هستند.

وی با اشاره به اینکه ملت ایران با وجود انواع تحریم‌ها و تهدیدها در مقابل توطئه‌های دشمنان ایستادگی کرده‌اند، گفت: استواری حاکمیت ارزش‌های دینی و اخلاقی، مردمی بودن، فراگیری و شمولیت قیام و حضور حداکثری مردم در سرنوشت انقلاب اسلامی سبب ماندگاری و جاودانگی نظام جمهوری اسلامی شده است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) وجود انتخابات در نظام جمهوری اسلامی را از دلایل ماندگاری انقلاب دانست و تصریح کرد: انتخابات هم در حفظ انقلاب موثر است و هم به کشور اعتبار می‌دهد و این توصیه رهبری است که برای تحقق این خواست رهبری الزاماتی وجود دارد که باید رعایت شود.

وی افزود: رهبرمعظم انقلاب بر این حضور تاکید زیادی دارند و فرمودند حتی اگر افرادی نظام را قبول ندارند برای حفظ کشور در انتخابات شرکت نمایند.

آیت الله سعیدی ادامه داد: در این راستا شورای نگهبان با انتخاب افراد صالح از طیف‌های مختلف و در نظر گرفتن سلایق زمینه را برای حضور حداکثری مردم فراهم کند تا رقابتی جدی و سالم شکل بگیرد.

وی با اشاره به لزوم توزیع عادلانه فرصت تبلیغاتی نامزدها خاطرنشان کرد: از دیگر الزامات این است که کاندیداها با تبلیغات صحیح به دور از تخریب متناسب با شان نظام، آرای مردم را به سوی خود جلب کنند.

خطیب جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقتدار و درایت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال‌های اخیر، خاطرنشان کرد: سپاه در هر عرصه‌ای وارد شده حرکات خوب و ارزشمندی انجام داده و با درایت گام برداشته است.

وی با اشاره به اقتدار اخیر و توانمندی سپاه در برخورد با دو فروند شناور آمریکایی در حریم آب های ایران گفت: اقتدار و صلابت جمهوری اسلامی ایران در حفظ و حراست از کشور از پیام این جریان بود همچنین این اتفاق پیامی برای آنهایی که شاخ و شانه می کشیدند داشت؛ ضمن اینکه رفتار کریمانه سپاه با تفنگداران نشان گر اقتدار و اخلاق اسلامی بود.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) موضوع بسته شدن پرونده تحریم ها در هفته آینده را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: با برچیده شدن تحریم های ظالمانه علیه ایران اسلامی، امیدواریم با تلاش مسوولان امر دوران اقتصادی جدیدی برای جبران عقب ماندگی های گذشته در کشورمان شکل بگیرد. 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار