با حضور شاعران برجسته؛
افتتاحیه جشنواره بین المللی شعر فجر با حضور شاعران برجسته کشور به میزبانی شهر مقدس قم برگزار شد.
کد خبر: ۱۶۵۲۳۶
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۸ 17 January 2016
به گزارش تابناک قم، مراسم افتتاحیه دهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر شامگاه شنبه در سالن شهید آوینی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم و با حضور شاعران برجسته کشور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و معاون سیاسی امنیتی استاندار قم و علاقمندان به شعر و ادب فارسی برگزار شد.

محمد علی مجاهدی، محمد علی بهمنی، عبدالجبار کاکایی، علیرضا قزوه، اسماعیل امینی، محمود اکرامی فر، ناصر فیض و پرویز بیگی حبیب آبادی از جمله شاعران برجسته کشور بودند که در این مراسم حضور داشتند و به شعر خوانی پرداختند.

سیدجواد شرافت، احمد علوی، تکتم حسینی و سید مهدی موسوی نیز از جمله شاعران جوان قمی بودند که در این مراسم شعرهای خود را قرآئت کردند.

دبیر علمی دهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر در این مراسم، در سخنانی اظهار داشت: شعر و ادب فارسی بسیاری از ارزش‌های معنوی و انسانی را در بر گرفته است و این قابلیت را دارد تا بسیاری از مفاهیم عرفانی را به مخاطب ارائه کند.

اسماعیل امینی، با بیان اینکه بعد از انقلاب اسلامی شاهد حضور جوانان در عرصه شعر و جشنواره‌های شعری همانند شعر فجر بوده‌ایم، افزود: حضور شاعران جوان در جشنواره شعر فجر در سال‌های اخیر بسیار چشمگیر بوده است.

جشنواره شعر فجر، جایگاه هنر شعر فارسی را ارتقاء داد

وی، از حضور علاقمندان به شعر و ادب فارسی در استان قم به واسطه حضور پرشورشان در مراسم افتتاحیه جشنواره شعر فجر قدردانی کرد و بنیانگذار برپایی این جشنواره را علیرضا قزوه نام برد و اظهار داشت: یکی از دستاوردهای برگزاری این جشنواره در دهه اخیر در واقع شناساندن و ارتقاء جایگاه هنر شعر فارسی در کشور بوده است.

رئیس کانون مداحان و شاعران آئینی استان قم، در این مراسم در سخنانی اظهار داشت: استان قم در زمینه شعری در سطح کشور جایگاه مناسبی دارد و این امر به واسطه حضور بزرگان، اساتید و همچنین جوانان با استعداد در این شهر است.

محمد علی مجاهدی، با تقدیر از تلاش‌های مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم ابراز امیدواری کرد تا با حضور این شخصیت فرهنگی مشکلاتی که در عرصه‌های هنری استان قم وجود دارد برطرف شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در دوره‌هایی از جشنواره شعر فجر در جایگاه داور انجام وظیفه کرده و شاهد برخی از اعمال نظر‌ها بوده است، افزود: در این سال‌ها به نظر می‌رسد برخی‌ها در این جشنواره برای خود حق وتو در نظر گرفته بودند و به همین دلیل شاهد بروز برخی از مشکلات بودیم که با حضور اسماعیل امینی دبیر علمی این جشنواره از سال گذشته این مسائل کنار گذاشته شد.

مسئولان از شاعران جوان حمایت کنند

مجاهدی، گفت: شاعران جوان کشور و همچنین شاعرانی از سایر کشورهای فارسی زبان توانسته‌اند در سال‌های اخیر آثار فاخری در عرصه شعر فارسی خلق کنند.

این استاد پیشکسوت شعر آیینی کشور، از مسئولان فرهنگی کشور خواست تا این جوانان هنرمند و استعدادهای آن‌ها را شناسایی و از ان‌ها حمایت‌های لازم را به عمل آورند.

جشنواره شعر فجر برخواسته از مفاهیم دینی و ارزشی است

مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری نیز در این مراسم بیان داشت: هنر شعر در میان سایر هنر‌ها؛ پیشتاز است و جشنواره شعر فجر نیز برخواسته از مفاهیم دینی و ارزشی است.

علیرضا قزوه از مسئولان خواست تا دبیری جنشواره شعر فجر را هر سال بر عهده یکی از شاعران قرار دهند، تا این افتخار نصیب افراد بیشتری شود.

وی همچنین به علاقمندی غیر ایرانی‌ها به شعر فارسی نیز اشاره کرد و ابراز داشت: ظرفیت‌های شعر فارسی بسیار گسترده است و همین امر موجب شده تا غیر ایرانی‌ها نیز در خارج از مرز‌ها به اشعار ایرانی توجه داشته باشند.

قم دارای شاعران آیینی بسیاری است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم نیز در این مراسم اظهار داشت: افتتاحیه دهمین جشنواره شعر فجر امسال به میزبانی شهر مقدس قم برگزار شد که امیدواریم میزبانی مناسبی از اهالی شعر و ادب کشور داشته باشیم و علاقمندان به شعر و شاعران قمی نیز بتوانند از این فرصت حداکثر بهره برداری را انجام دهند.

حجت الاسلام عباس دانشی، بیان داشت: در مراسم افتتاحیه دهمین جشنواره شعر فجر شاهد حضور چهره‌های برجسته عرصه شعر در کشور هستیم و امید است شاهد حصول دستاوردهای خوبی باشیم.

وی با اشاره به ظرفیت استان قم در عرصه شعر گفت: قم دارای شاعران آیینی بسیاری است که امیدواریم تجربیات این شاعران در این جشنواره به سایرین منتقل شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: جوانان ایران به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی توانستند استعدادهای خود را در عرصه‌های مختلف به خصوص در عرصه شعر ظهور و بروز دهند.

شاعران برجسته کشوری در این مراسم به شعر خوانی پرداختند و در ادامه پوستر برگزاری دهمین جشنواره بین المللی شعر فجر را امضاء و در پایان نیز عکس یادگاری گرفتند.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار