مدیر صنایع سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت: سالانه حدود دو میلیون تن از محصولات کشاورزی تولیدی در استان در حوزه صنایع تبدیلی فرآوری می شود.
کد خبر: ۱۶۶۶۳۱
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳ 20 January 2016
به گزارش تابناک محمد تقی جهانشاهی روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارداشت: فرآوری این میزان محصول تولیدی در استان با فعالیت 250 کارخانه صنایع تبدیلی انجام می شود.
وی با اشاره به اینکه سالانه از افزون بر 650 هزار هکتار اراضی کشاورزی گلستان چهار میلیون تن محصول برداشت می شود، اضافه کرد: این مدیریت برای فرآوری محصول مازاد بر مصرف ساکنان استان اقدام به بازنگری و جهت دهی سرمایه گذاری و اعطا مجوز به فعالان این بخش با توجه به نیازها کرده است.
وی اضافه کرد: در 9 ماه نخست سال جاری این مدیریت طبق نیازهای استان، 65 فقره مجوز برای سرمایه گذاری به منظور فرآوری محصولات زراعی و باغی با ظرفیت یک میلیون و 446 هزار تن محصول صادر کرده است.
مدیر صنایع جهاد کشاورزی گلستان گفت: مجوزهای صادر شده برای ایجاد صنایع تبدیلی در استان با اولویت تاسیس واحدها در شهرک های صنعتی است و در صورت تمایل سرمایه گذار برای راه اندازی در زمین شخصی باید تغییر کاربری آن را از طریق مرجع قانونی پیگیری کند.
جهانشاهی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: با بهره برداری از مجوزهای سرمایه گذاری صادر شده، در سال های آینده برای هزار و 250 نفر از ساکنان منطقه شغل پایدار ایجاد خواهد شد.
وی اضافه کرد: اکنون ظرفیت سرمایه گذاری انجام شده در فرآوری برخی از محصولات کشاورزی تولیدی در استان از جمله زیتون و شیر به ترتیب هشت و دو برابر میزان نیاز است و این مدیریت دیگر پذیرش سرمایه گذار برای فرآوری این محصولات را نخواهد داشت.
گلستان با 650 هزار هکتار و تولید 70 نوع محصول زراعی و باغی و سه میلیون و 800 هزار واحد دامی از قطب های مهم کشاورزی و دامپروری شمال کشور به شمار می رود و توجه به سرمایه گذاری در حوزه فرآوری آنها از ضرورت ها می باشد.
در استان گلستان از جمعیت یک میلیون و 850 هزار نفری آن 49 درصد در یک هزار و هشت روستا سکونت دارند و عمدتا به حرفه کشاورزی و دامپروری مشغول بوده و از این طریق امرار معاش می کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار