موتور رقابت های لیگ برتر فوتبال کشور در حالی از نهم بهمن ماه آینده دوباره روشن خواهد شد که نتیجه های نیم فصل اول و تحولات رخ داده برای صبای قم، نوید روزهای خوبی را برای این تیم می دهد.
کد خبر: ۱۶۶۹۴۹
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۳ 20 January 2016
به گزارش تابناک قم، پانزدهمین دوره مسابقات لیگ برتر فوتبال کشور درحالی از هشتم مرداد ماه گذشته آغاز شد که تیم فوتبال صبای قم بسیار دیرتر از تیم های دیگر لیگ برتر فوتبال کار تمرینی خود را آغاز کرده بود و دوران مهم بدنسازی پیش از فصل را نیز از دست داد اما حضور علی دایی در راس کادر فنی این تیم، امیدها را در دل هواداران فوتبال در قم زنده نگاه داشته بود. 

صبای قم در بازی های آغازین لیگ برتر رویه ای را در پیش گرفت که بیشتر سعی بر نباختن مقابل حریفان خود داشت تا بازیکنان تیم بتوانند به هماهنگی مناسبی دست یابند،این تیم در فاصله هفته اول تا ششم لیگ برتر با تنها یک برد، چهار تساوی و یک باخت، هفت امتیاز اندوخت ولی از هفته هفتم به بعد شاهد اوج گیری تیم صبا بودیم. 

به لطف رسیدن بازیکنان تیم صبا به شرایط بدنی و هماهنگی تاکتیکی مناسب، صبا در فاصله هفته های هفتم تا چهاردهم امتیازهای خوبی را اندوخت و این تیم را به یک تیم مدعی در بین پنج تیم صدرنشین جدول تبدیل کرد، صبایی ها از هفته هفتم تا چهاردهم هشت بازی متوالی بدون باخت را پشت سرگذاشتند. 

تعطیلات لیگ برتر فوتبال که از یازدهم دی ماه گذشته آغاز شده است و به نوعی تعطیلات نیم فصل به شمار می رود که تیم ها تا نهم بهمن ماه فرصت بازسازی قوای جسمی، فنی و تاکتیکی بازیکنان خود را دارند و از این رو صبای قم باید نقطه های قوت خود را تقویت و نقطه های ضعف خود را جبران کند. 

نباختن به حریفان در خانه یکی از نقطه های قوت صبا در طول مسابقات نیم فصل اول بود و این تیم در 9 بازی خانگی خود تنها یک بار نتیجه را به نفت تهران واگذار کرده است و در دیگر دیدارها پنج برد و سه تساوی کسب کرده است. 

صبا درحالی پنج بازی خانگی خود را برده است که در دیدارهای خارج از خانه تنها دو برد کسب کرده است و شاید این تیم نیاز به تقویت روحیه و هم چنین تمهید راهبردی مناسبی در بازی های خارج از خانه دارد تا اگر برای کسب سهیمه آسیایی یا حتی قهرمانی می جنگد امتیازهای خوبی را از بازی های خارج از خانه کسب کند. 

صبای قم در حالی با 18 گل زده در کنار سایپا تهران و تراکتورسازی تبریز در رده پنجم برترین خط حمله لیگ قرار دارد که خط دفاعی این تیم عملکرد بهتری از خط حمله داشته است و در میان 16 تیم لیگ برتر با 13 گل خورده در کنار گسترش فولاد تبریز و سایپا تهران در رتبه چهارمی قرار دارد. 

صبا درحالی به نوعی مشکل گلزنی دارد که شاید مهاجمان کنونی این تیم شامل محمد قاضی، کریم اسلامی و محمد اوسانی نتوانسته باشند توقع های علی دایی را برآورده کنند و از همین رو علی دایی اقدام به استخدام پیام صادقیان مهاجم نفت تهران کرد و به نظر می رسد با بازگشت فرید کریمی از تراکتورسازی تبریز به صبای قم این تیم بتواند در نیم فصل دوم یکی از خط حمله های زهردار لیگ برتر را به خود اختصاص دهد. 

پیوستن اکبر صادقی هافبک توانمند ذوب آهن اصفهان به صبای قم که پیش از این نیز سابقه بازی در صبا را دارد نیز می تواند بر استحکام هر چه بیشتر خط میانی صبایی ها افزوده و صادقی بازیکنی است که می تواند در خلق موقعیت های گلزنی برای مهاجمان صبای قم نقش قابل توجهی داشته باشد. 

حمایت تماشاگران قمی از دیدارهای خانگی صبای قم نیز می تواند بر روحیه بازیکنان صبا بیش از پیش افزایش دهد و این در حالی است که میزان حضور هواداران در بازی های خانگی صبای قم با توجه به حضور علی دایی نسبت به سال های گذشته بهبود یافته است. 

تیم صبای قم دوشنبه 12 بهمن ماه از چارچوب هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال در تبریز به مصاف گسترش فولاد می رود که تحولات رخ داده برای این تیم در نیم فصل و عملکرد این تیم در نیم فصل اول نوید روزهای خوب برای این تیم را می دهد.صبای قم هم اکنون در حالی با کسب 28امتیاز در رده ششم جدول لیگ برتر قرار دارد که فاصله امتیازی تیم های صدرنشین با یکدیگر بسیار اندک است. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار