ائمه جمعه شهرستان‌های استان اردبیل تأکید کردند: شورای نگهبان با دقت کامل به وظایف خود عمل می‌کند و ملت ایران نیز از صداقت و درستی این شورا اطمینان کامل دارند.
کد خبر: ۱۶۷۷۶۹
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۶ 22 January 2016

به گزارشخبرگزاری تسنیمازشهرستان‌های استان اردبیل، حجت الاسلام امیر رشتبری در خطبه‌های نمازجمعه این هفته خلخال که در مصلی این شهر برگزار شد، اظهار داشت: بیانات مقام معظم رهبری در مورد انتخابات اسفند ماه سال جاری فصل الخطاب ملت ایران است و مردم آگاه و همیشه در صحنه خلخال نیز همزمان با سایر نقاط کشور، در این انتخابات سرنوشت ساز شرکت می‌کنند.

وی تصریح کرد: کسانی که به مجلس می‌روند و بر مسند و کرسی مجلس می نشینند، خود را در خدمت نظام اسلامی بدانند و هرگز خود را به بیگانگان نفروشند و این انقلاب با خون شهداء و با استقامت ملت ایران در برابر تحریم‌های ظالمانه دشمنان به دست آمده است و نمایندگان راه یافته به مجلس، باید مواظب و مراقب رفتار دشمنان در برابر منتخبین ملت ایران باشند.

امام جمعه خلخال افزود: نباید به نهادهای انقلابی و قانونی مثل شورای نگهبان اهانت شود و هیچ کس اجازه ندارد این نهاد را که از نیروهای انقلابی بهره‌مند است را زیرسوال ببرد و اشخاصی در این برهه حساس، با تخریب این نهاد سعی نکنند به دشمنان خوراک خبری بدهند و باید هرچه می‌توانیم از این شورای نگهبان حمایت کنیم.

رشتبری بیان داشت: شورای نگهبان باید احراز صلاحیت نماید و این شورا با قدرت در مقابل همه هجمه ها ایستاده است و جایگاه مهم قانونی این شورا به همه ثابت شده و هر کسی که با این شورا مخالفت کند در واقع با اسلام مخالفت کرده است و در این راستا شورای نگهبان با دقت کامل به وظایف خود عمل می‌کند و ملت ایران نیز از صداقت و درستی این شورا اطمینان کامل دارند.

خطیب جمعه خلخال گفت: در بحث برجام، کشورمان خسارت‌های مادی و معنوی بسیاری را تحمل کرد و در این باره و در تحریم‌های ظالمانه که غرب برای ملت ایران در نظر گرفته بود با استقامت و صبر، مقاومت کردند و در برداشته شدن برخی از تحریم ها، تیم مذاکره کننده نیز زحمات زیادی را متحمل شدند که قابل تقدیر است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان خلخال بیان کرد: در اجرای برجام، آمریکا و غرب به ملت بزرگ ایران، هیچ لطفی انجام ندادند و در واقع مذاکره کنندگان در برابر قدرت ایران، به زانو درآمده و در نهایت راضی به مذاکره شدند و در پای میز مذاکره، حتی با پای شکسته ادامه دادند تا قدرت واقعی کشورمان بیش از پیش به دنیا ثابت شود.

رشتبری افزود: مذاکره کنندگان در برابر تیم مذاکره کنندگان ایرانی، مستاصل و ناامید شده بودند که در نهایت سر اطاعت فرود آوردند و توافق را امضاء نمودند و باید بعد از برجام مواظب رفتار طرف‌های مقابل باشیم و اگر نقض عهدی از طرف مقابل دیده شد، ایران نیز نقض عهد کند.

مسئولان کشور از اقتصادی مقاومتی غافل نشوند

حجت‌الاسلام رضا باوقار،‌ امام جمعه مشگین‌شهر نیز در خطبه‌های نماز جمعه امروز در جمع نمازگزاران در مصلای مشگین‌شهر اظهار داشت: لغو تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران در سایه رهنمودهای روشن و هوشیارانه مقام معظم رهبری، پیگیری‌های دولتمردان جمهوری اسلامی ایران و پشتیبانی مردم غیور ایران محقق شد که در این راستا باید از عموم مردم ایران به سبب ایستادگی و صبر در زمان تحریم تقدیر کرد.

وی تصریح کرد: در راستای برجام رئیس جمهور ایران اسلامی طی نامه‌ای به رهبر انقلاب اسلامی خاستار اجرای توافق شد و رهبر انقلاب اسلامی نیز در جوابی کوتاه با ابراز خوشنودی نگرانی‌ها و توصیه‌های خود را در خصوص مسئله پس از برجام اعلام کردند.

امام جمعه مشگین‌شهر با توجه به عکس‌العمل هوشیارانه دولت و ملت ایران در مسئله توافق هسته‌ای با تکیه بر بیانات مقام معظم رهبری افزود: کشورهای 1+5 با توجه به عکس‌العمل‌های مدبرانه از سوی کشور ایران در راستای اجرایی کردن برجام بالاخره تصمیم به توافق و عملی کردن برجام کردند.

باوقار با اشاره به توصیه‌های مقام معظم رهبری در خصوص برجام بیان کرد: عمل به تعهدات کامل توسط طرف مقابل از جمله نگرانی‌های مقام معظم رهبری است چرا که این کشورها غیر قابل اعتماد بودن خود را بارها ثابت کرده‌اند که باید با پشتکار قوی حل مشکلات اقتصادی کشور را در تحقق اقتصاد مقاومتی پیدا کنیم که با لغو تحریم‌ها مشکلات اقتصادی کشور حل نخواهد شد چرا که تنها 20 درصد اقتصاد کشور به تحریم‌های اقتصادی بستگی دارد و مسئولان کشور باید به این امر مهم تواجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی با اشاره به انتخابات مجلس دهم نیز گفت: در انتخابات باید افرادی را به مجلس فرستاد که فردی اصلح بوده و دارای اخلاق سیاسی و به وجدان سیاسی پایبند باشد و همچنین باید فردی را راهی مجلس کرد که متدین و دارای تخصص بوده و به جای مشکلات خود به دنبال رفع مشکلات مردم باشد.

خطیب جمعه مشگین‌شهر افزود: کاندیداها باید طبق قانون اساسی به دنبال حد و مرز سیاسی باشند و کاندیداهایی که حرف دشمن را بیان می‌کند خط و خطوط خود را با دشمن مشخص نکرده است اصلح نیست و نمی تواند وارد مجلس شود لذا کاندیداها باید در مقابل دشمن جبهه گیری کرده و با سپر قرار دادن خود از حقوق ملت ایران دفاع کند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار