«روزنامه قانون» در گزارش یک خود به سخنان رئیس جمهور با عنوان«دفاع شرفتمندانه» پرداخته است.
کد خبر: ۱۶۸۱۲۸
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۲ 23 January 2016
این روزنامه در ادامه مطالب انتخاباتی خودبه دو همایش یکتا (طرفداران احمدی نژاد» و ندا(نو اصلاح طلبان» می پردازد.

روزنامه قانون در این گزارش با عنوان«در محفل ندا و يكتا» می نویسد: «دو همايش سياسي در يك روز، يكي با نظم و ترتيب در سالن همايش و ديگري در مسجدي در ميدان فلسطين! اشتباه نكنيد هيچ‌يك از اين دوجريان به لحاظ توان مالي دست‌كمي از هم ندارند.

اصولگريان و جريان‌هاي هوادارشان، 50 درصد از اقتصاد غيررسمي كشور را در اختيار دارند و در دوره حاكميت‌شان از لحاظ دست‌ و دل بازي 700 ميليارد دلار بر باد داده‌اند.

از سوي ديگرحزب ندا و صادق خرازي نيز از پولداران و متمولين جريان اصلاحات به حساب مي‌آيد. با اين حال هر دوي اين احزاب از تشكيلات حاشيه اي دو جريان اصولگرا و اصلاح‌طلب هستند.

در همایش اصولگرایان چه گذشت؟

نشست فعالان مناطق و اقشار جبهه‌های همسو با شورای ائتلاف اصولگرایان(يكتا) با حضور برخی تشکل‌ها از جمله یاران ولایت، جبهه یکتا، نیروهای انقلاب اسلامی، تشکل‌های ایثارگران، عدالت و مهرورزی و دانشگاهیان ایران اسلامی در مسجد امام صادق (ع) ميدان فلسطين با حضور چهره‌هایی همچون علیرضا زاکانی، کامران دانشجو، حمیدرضا حاجی‌بابایی، سید رضا تقوی، سیدمحمد حسینی، محمد عباسی، نیکزاد، سیدمهدی هاشمی، فروزنده، حسین ابراهیمی، صدر، لاله افتخاری، ‌ سعیدلو، طریقت‌منفرد، ابراهیم انصاریان، مسعود زریبافان و محمدعلی رامین برگزار شد. در این میان نكته اي كه به چشم می‌آمد خالی بودن محل برگزاری همایش اصولگرایان بود که البته موضوع جدیدی نیست و هفته گذشته نیز همایش ائتلاف اصولگرایان برای صندلی‌های خالی برگزار شد!

اصلاح طلبان مهمان ندا

اما از سوي ديگر دومین کنگره حزب ندای ایرانیان نیز روز پنجشنبه با حضور چهره‌هایی همچون محمدرضا عارف، کواکبیان، رسول منتجب‌نیا، الیاس حضرتی، شکوری‌راد، موسوی‌لاری، ابوالقاسم رئوفیان، محمد خوش‌چهره، شهربانو امانی، جواد اطاعت، الهه کولایی و محمدرضا تابش در سالن اجلاس سران تهران برگزار شد.

تفاوت‌هاي دو همايش با دو نگرش

دو ميتينگ سياسي-انتخاباتي از جانب دو گروه تازه تاسيس برگزار شد. در اين بين بدون نگاه تبعيض آميز به اقدامات آنها در برگزاري همايش و تعميم اين مراسم‌ها و برگزاري آن به قدرت اداره كشور، به خوبي مي‌توان دريافت كه جريان منسوب به نواصولگرايان همان‌طور كه در ماكت سياسي خود نشان دادند، توانايي اجرا و مديريت يك همايش ساده در يك مسجد‌ را ندارند و آن را بدون برنامه اجرا مي‌كنند، چه برسد به اداره كشوري با اين وسعت! اين اقدامات در سطح جامعه و كشور نيز صدق مي‌كند و ما نمود چنين وضعيتي را در سال‌هاي رياست اين تفكر بر كشور مشاهد‌ه كرديم كه اين افراد هيچ اعتقادي به توسعه سياسي و سهيم بودن مردم در سياست ندارند. از سوي ديگر اجراي بي نقص يك همايش از سوي نو اصلاح‌طلبان ولو با اختلافات جزئي بيانگر وجود يك توجه ويژه به توسعه سياسي و اجتماعي است ولي اين جريان همچنان با تضاد ديدگاه‌هاي مشكل آفرين دست و پنجه نرم مي‌كنند كه در آينده به خوبي مي‌تواند زير پاي اصلاحات را خالي كند.به نوعي بايد گفت كه اصلاح‌طلبان نيز بيشتر از آنكه تلاش مي‌كنند تا ظاهر خود را تقويت كنند، بايد به تحكيم وضعيت دروني خود بپردازند تا بتوانند در آينده ايران سهمي بيشتر از اينكه هست داشته باشند.»


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار