مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان گفت: پاسداری از طبیعت به عنوان جلوه ای از زیبایی های خدا ضروری است.
کد خبر: ۱۶۸۶۴۴
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۱ 24 January 2016

مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان گفت: پاسداری از طبیعت به عنوان جلوه ای از زیبایی های خدا ضروری است.

به گزارش ایرنا،محمدرضا محمدی در همایش 'نماز و محیط زیست' اظهار کرد: هدف از برگزاری این همایش این است که زمینه نگاه کارکردی و ماهوی به مساله نماز را در نهادهای دولتی داشته باشیم چون اکتفا به اقامه نماز، کارکردهای فرهنگی این فریضه دینی را ندارد.

وی اضافه کرد: اقامه نماز بار معنوی فراوانی به همراه دارد که باید از این ظرفیت برای پیشبرد اهداف و برنامه ها استفاده کرد.

وی افزود: می توان از ظرفیت اقامه نماز برای حفظ محیط زیست و ترویج فرهنگ زیست محیطی استفاده کرد که با در پیش گرفتن این راهبرد علاوه بر ترویج یک واجب دینی برای پیشبرد اهداف سازمانی نیز تلاش کرده ایم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان کارکرد اصلی نماز را نهی از منکر ذکر کرد و گفت: وضعیت کنونی محیط زیست موید عملکرد منفی ساکنان زمین است بر این اساس باید با استفاده مطلوب از ظرفیت معنوی نماز برای نهی از منکر بهره گرفت.

محمدی گفت: مشاهدات بیانگر تضییع حقوق محیط طبیعی است در حالیکه در آموزه های دینی بر توجه به حقوق محیط زیست تاکید شده است.

وی بیان کرد: محیط زیست از بعد منطق، اخلاق و وجدان مساله ای بسیار با اهمیت است که باید با استفاده از ظرفیت نماز این مولفه اثر گذار را تبیین کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان در ارتباط با ترویج مشارکت عمومی در حفظ محیط زیست عنوان کرد: افزایش مشارکت عمومی در ترویج آموزش های زیست محیطی تاثیر مثبت دارد.

محمدی تاکید کرد: در حال حاضر از فقر دانش محیط زیست در لایه های مختلف جامعه رنج می بریم در حالیکه افزایش مشارکت می تواند بخشی از این مشکل ها را حل کند.

وی لازمه ترویج مشارکت در بخش عمومی را ، حضور فعال نهادها و دستگاههای دولتی در بحث حفاظت محیط زیست دانست.

وی تاکید کرد: به هر میزان نسبت به ترویج نماز تلاش شود شاهد فضای معنوی و اخلافی در سطح جامعه خواهیم بود که به محیط زیست مناسب را به همراه دارد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار