رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی تشریح کرد
عضو شورای شهر بندرعباس گفت: به منظور تامین منابع پایدار برای توسعه شهر، رویه جدیدی در صدور پروانه‌های ساختمانی از ابتدای بهمن ماه اجرا می‌شود که تامین کننده منافع مردم و فراهم آورده زمینه توسعه شهری است.
کد خبر: ۱۷۵۰۹۷
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۵ 04 February 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، اسلام باوقار عصر امروز در حاشیه جلسه کمیسیون‌های تخصصی شورای اسلامی شهر بندرعباس اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های جدی شهرداری برای توسعه شهر و اجرای پروژه‌های عمرانی، تامین منابع پایدار است، بایستی رویه‌های جدیدی در اخذ هزینه پروانه‌های ساختمانی بکار گرفته شود.
 
وی افزود: در چارچوب این طرح، صدور موافقت‌نامه اصولی پروانه‌های ساختمانی میسر شده است که می تواند تامین کننده منافع عمومی برای اجرای سریع‌تر پروژه‌های ساختمانی بوده و در عین حال به تامین نقدینگی برای اداره شهر نیز کمک کند.
 
عضو هیات رئیسه شورای شهر بندرعباس ادامه داد: بر اساس مصوبه شورای شهر روند صدور پروانه های ساختمانی اصلاح شده و با تغییراتی همراه است به طوری که از ابتدای بهمن ماه روند صدور پروانه‌های ساختمانی با طرح موافقت اصولی میان بخش خصوصی با شهرداری صورت می گیرد.
 
باوقار در توضیح جزئیات این طرح گفت: مالک زمین با ارائه درخواست اخذ پروانه ساختمانی به شهرداری و پس از دریافت استعلامات مربوط به اصلاحات شهری اقدام به عقد موافقت نامه‌ای دو ساله با شهرداری می کند که می‌تواند هزینه‌های عوارض پروانه ساختمانی را بر اساس قیمت امسال و با تخفیفات قابل توجه پرداخت کند و پس از آن در این مدت دو ساله اقدام به تامین اعتبار و دریافت استعلامات و تهیه نقشه کرده و سپس اقدام به ساخت و ساز کند.
 
وی گفت: زمان اجرای پروژه در قالب پروانه ساختمانی دو سال پس از عقد موافقت اصولی است و در این مدت نیز مالک زمین می تواند هر زمان که خواست اقدام به ساخت و ساز کند.
 
عضو شورای شهر بندرعباس گفت: عوارضات ساختمانی هر ساله افزایش می یابد اما کسانی که با قیمت امسال با شهرداری توافق کنند، مشمول افزایش عوارض در سال آینده نخواهند بود و قیمت تمام شده مسکن را نیز کاهش می‌دهد.
 
باوقار عنوان کرد: عجله در تهیه نقشه و تأیید آن موجب بروز مشکلاتی برای مالکان ساختمان می‌شد که این رویه تازه در دریافت پروانه ساختمانی، این فرآیند را نیز تسهیل می‌کند.
 
رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی یکی از دلایل شهرداری برای اجرای این رویه جدید در صدور پروانه‌های ساختمانی را تامین پایدار منابع برای مدیریت شهر عنوان کرد و گفت: شهرداری در این زمینه به مسئله ساخت و ساز اصولی نیز توجه ویژه‌ای دارد و این طرح با پشتوانه علمی و تجربی برای بهبود ساخت و ساز و اجرای سریع‌تر یک پروژه ساختمانی به تصویب رسانده است.
 
وی از تلاش های معاون فنی و شهرسازی شهرداری بندرعباس نیز در تهیه و ساماندهی ضوابط این طرح تقدیر و تشکر کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار