دبیر شورای شهر اردبیل گفت: وضعیت درآمدی و هزینه‌ای شهرداری اردبیل شفاف و روشن نیست که این موضوع باید آشکارا مطرح شود.
کد خبر: ۱۷۵۳۵۷
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۰ 04 February 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، ناصر ناطق‌درآبادی شامگاه چهارشنبه در جلسه رسمی شورای شهر اردبیل اظهار کرد: هرگونه اصلاح و تصویب متمم بودجه باید بر اساس نظام جامع شهرداری انجام شود که با صراحت تکلیف مدیریت مالی در این مجموعه و وظایف و اختیارات در این حوزه روشن شده است.

وی گفت: بر اساس مسائل و موضوعاتی که به صورت شفاف مطرح می‌کنیم مازاد درآمد که در محل‌های مختلف می‌تواند زمینه فعالیت‌ها را مشخص کند در حقیقت حرکتی بر مبنای منطق و فهم درست از مبانی مالی و حسابداری است که خود می‌تواند روش درست در اصلاح فرایند بودجه باشد.

دبیر شورای شهر اردبیل ادامه داد: باید شفاف اعلام کنیم که در تهیه و تدوین متمم بودجه ایرادات و اشکالاتی وجود دارد که اگر آنها را رفع نکنیم و به فکر اصلاح روش‌‌ها نباشیم قطعا همچنان در بسیاری از مسائل درجا خواهیم زد.

ناطق‌درآبادی به ارتباط نزدیک متمم بودجه با عملیات حسابداری اشاره کرد و افزود: در متمم بودجه هر تصمیم‌گیری بدون نگاه مالی و حسابداری غلط و اشتباه خواهد بود و باید از کارشناسان زبده حسابداری برای شفافیت موضوع درآمدها و هزینه‌ها استفاده کرد.

وی بیان کرد: به نظر می‌رسد شهرداری اردبیل در این دو حوزه شفاف عمل نکرده و برخی انحراف‌ها و موضوعات جابه‌جایی نادرست منابع اعتباری در ردیف‌ها اتفاق افتاده که به تبعیض کارکردها در مناطق مختلف انجام شده است.

دبیر شورای شهر اردبیل شفاف نبودن آمار گردش مالی و وصولی شهرداری‌‌ها و هزینه‌های انجام شده را یادآور شد و گفت: باید معلوم شود که این اسناد مالی را کدام مجموعه معتبر تایید می‌کند و سیستم بودجه و هزینه شهرداری برچه مبنایی تعریف و شکل گرفته است.

ناطق‌درآبادی بودجه‌ریزی و متمم را دارای یک اصول و قاعده عقلی و منطقی اعلام کرد و افزود: با حدس و گمان نمی‌توان بودجه و متمم آن را تهیه و تدوین کرد بلکه به یک روش علمی نیاز داریم تا در این حوزه با اولویت موضوعات و مسائل تعریف شده و رشد فیزیکی پروژه‌ها را به شکل شفاف و روشن شاهد باشیم.

وی از ارائه نشدن آمار دقیق از فعالیت‌های سه ماهه و شفافیت مالی در این حوزه گفت: تبعیض در بین مناطق در تصویب متمم بودجه اصلا منطقی به نظر نمی‌رسد و هیچ دلیل خاصی ندارد که این تبعیض انجام شود.

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، دبیر شورای شهر اردبیل در پایان سخنان خود اظهار کرد: تا زمانی که هزینه‌ها و درآمدهای شهرداری شفاف نشود و این آمار و ارقام در مراجع رسمی به ثبت نرسد تایید متمم بودجه منطقی به نظر نمی‌رسد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار