به منظور صید سالم و حفاظت از آبزیان در مناطق ساحلی، تبدیل جزایر هرمزگان به جزایر صیادی بدون تور از برنامه‌های اصلی شیلات این استان است.
کد خبر: ۱۷۵۷۰۴
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۴ 05 February 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، مدیر کل اداره شیلات استان هرمزگان اذعان داشت: شیلات نقش محوری در استان هرمزگان دارد و باید در راستای معرفی فرصت های شیلاتی استان به سرمایه گذاران بخش خصوصی بیش از پیش اقدام شود.

سید پرویز محبی در ادامه گفت: یکی از مهمترین کاربری های بنادر صیادی به عنوان بخش اصلی صنعت شیلات استان، می تواند در بخش گردشگری متمرکز باشد.

سید پرویز محبی افزود: در صورت استفاده چند منظوره از بنادر صیادی، درآمد بیشتری برای صیادان و تعاونی های صیادی به دست خواهد آمد.

وی خاطرنشان ساخت: در این میان بنادر صیادی خورآذینی و درگهان پتانسیل های لازم برای توسعه فعالیت های گردشگری در کنار فعالیت های صیادی را دارند.

این مقام مسئول در استان هرمزگان افزود: در صورت تمایل سرمایه گذاران بخش خصوصی این امکان وجود دارد که از ظرفیت های این بنادر صیادی نهایت استفاده شود.

وی در ادامه به ساخت مراکز تخصصی فروش ماهی در استان اشاره کرد و گفت: این مورد درحیطه وظایف این اداره کل نیست اما برای ارایه خدمات مناسب به شهروندان ساخت و تجهیز یک واحد بازار ماهی در دستور کار شیلات قراردارد.

مدیر کل اداره شیلات استان هرمزگان تاکید کرد: بازار فروش ماهی به زودی مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت که بدون شک نقش موثری در افزایش مصرف سرانه آبزیان ایفا خواهد کرد.

تبدیل جزایر هرمزگان به جزایر صیادی بدون تور

محبی در ادامه گفته های خود خاطرنشان ساخت: با توجه به موفقیت روش های جدید صیادی در آبهای استان، حذف تور از صیادی که پیش از این در جزیره کیش اجرا شده، در سایر جزایر نیز اجرایی شده و صید با قلاب جایگزین خواهد شد.

به گفته وی، با توجه به استقبال گسترده و خوب صیادان ساکن کیش، صید با استفاده از رشته قلاب (لانگ لاین) جایگزین سایر روشهای صید ماهی در این جزیره شده است.

وی تعداد ناوگان صیادی کیش را 84 فروند شامل 22 فروند لنج و 62 قایق صیادی عنوان و خاطرنشان کرد: به منظور صید سالم و حفاظت از آبزیان در مناطق ساحلی، تبدیل دیگر جزایر استان به جزایر صیادی بدون تور از برنامه‌های اصلی این اداره کل است.

وی با اشاره به اینکه ترویج و استفاده از صید به روش رشته قلاب یا لانگ لاین را به عنوان یکی از مهم ترین لازمه‌های صید پایدار است، تصریح کرد: اختصاصی بودن صید گونه‌های هدف، کیفیت بالای صید، آسان تر کردن کار در دریا نسبت به تورهای گوشگیر، ارزان بودن و کم حجم بودن ادوات صید و زیان بار نبودن رشته قلاب در صورت مفقود شدن به عنوان مهمترین مزایای این روش صیادی است.

به گفته وی، در فصل صید میگو دریایی، نزدیک به 200 فروند انواع لنج به صید میگو از گونه موزی در آبهای استان هرمزگان می پردازند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار