کد خبر: ۱۷۶۲۹۱
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۱ 06 February 2016

به گزارش تابناک یزد،ششمین همایش بزرگ جامعه قرآنی استان يزد با عنوان "قرآن، کتاب انقلاب" با حضور مدیران عامل موسسات و خانه‌های قرانی، مربیان، اساتید، فعالان قرآنی شهر یزد در دفتر امام جمعه یزد برگزار شد.


 آيت الله "محمدرضا ناصري" نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در اين همايش با بیان این که شرف و عظمت هر کاری مربوط به موضوع و اصل آن کار است و ارزش یاد گرفتن، خواندن و حفظ كردن قرآن کریم به اندازه خود قرآن است، اظهار كرد: چون قرآن نیز موضوعش مربوط به خدای متعال و احکام الهی و راه سعادت بشر است لذا عظمت قرآن هم به عظمت خدای متعال است.

وي با تأکید بر این معیار قرآنی که انسان‌ها با هر چیزی که دوست دارند و به عنوان پیشوای خود از آن تبعیت می‌کنند با همان پیشوا نیز محشور می‌شوند، گفت: در اینجاست که انتخاب‌های انسان‌ها معنا و مفهوم خود را پیدا می‌کند.

امام جمعه يزد خطاب به جمع حاضران در اين همايش نيز گفت: قدر خودتان را بدانید و این توفیقی است که خداوند به شما عطا كرده تا با کتاب قرآن آشنا شوید، آن را یاد بگیرید، بخوانید، بفهمید، حفظ کنید و به معانی آن عمل كنيد.

وي افزود: انسان باید سعی کند در کارهای مذهبی و دینی خود دچار غرور نشود که هدف شیطان همین است.

آيت الله ناصري رزش کار را به جذب افراد به سوی آن دانست و تأکید کرد: جذب نیز از طریق احترام به دیگران به دست می‌آید و دختران و پسران قرآنی با اخلاق و رفتار و حجابشان می‌توانند به قرآن عظمت بدهند و به دیگر افراد جامعه بفهمانند که چقدر این کلام الهی در زندگی آنها تأثیرگذار بوده است.

وي در پايان نيز از حضور فعالان قرانی در اين همايش قدرداني و ابراز امیدواری كرد تا با کاربردی کردن آیات در موسسات قرآنی بتوانیم جامعه را به سمت وسوی عمل به قران هدایت کنیم.

حجت الاسلام "سيد محمد‌شريف حسيني‌ کوهستاني" در ابتداي اين همايش كه با استقبال چشمگيري برگزار شد، زنده نگه داشتن دهه فجر را به اين دليل حائز اهميت خواند كه فرصتي براي به خاطر سپاري هويت انقلاب اسلامي و يادآوري و مرور حماسه‌‌هاي ديني و سياسي ملت شريف ايران در سال ‌هاي مبارزه است .

وي تاکيد کرد: سال‌هاي حماسه و سخنان و اقدامات امام خميني(ره) و افراد تاثيرگذار انقلاب اسلامي از مواردي است که بايد به نسل جديد منتقل شود و دهه فجر در واقع فرصتي براي مرور اين وقايع است.

تلاوت قرآن کریم توسط قاری بین المللی استاد دستجردی، دکلمه و شعر خوانی و اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء به امامت آیت الله ناصری، از دیگر برنامه های این مراسم بود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار