مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان خبر داد:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان خاطر نشان کرد : این قطعه زمین به مساحت یکصد و 50 مترمربع دارای ارزش تقریبی یک میلیارد و 500 میلیون ریال است.
کد خبر: ۱۷۷۳۰
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۲ 31 March 2015
به گزارش تابناک گیلان،حجت الاسلام ولی عادلی افزود: این تعداد وقف ها، از ابتدای سال جدید تاکنون در اوقاف و امور خیریه استان گیلان به ثبت رسیده است.

وی با بیان این که اولین وقف سال 94 توسط هادی دارچینی واقفی از شهرستان آستانه اشرفیه به ثبت رسیده، اظهار کرد: این واقف یک قطعه زمین را به نیت احداث آشپزخانه برای حرم مطهر آقاسید جلال الدین اشرف آستانه اشرفیه برای پخت غذا برای عزاداران و زائران این حرم مطهر وقف کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان خاطر نشان کرد : این قطعه زمین به مساحت یکصد و 50 مترمربع دارای ارزش تقریبی یک میلیارد و 500 میلیون ریال است. 

وی با بیان این که دومین وقف نیز توسط خانمی از شهرستان صومعه سرا به ثبت رسیده، تصریح کرد : این واقف خیراندایش یک قطعه زمین به مساحت 450 مترمربع و به ارزش تقریبی 450 میلیون ریال را به نیت هزینه های مرکز درمانی بهداشتی منطقه ضیابر صومعه سرا وقف کرد.

حجت الاسلام عادلی اظهار کرد : سومین وقف نیز توسط خانمی به نام مجنوبی در شهرستان تالش به ثبت رسید که این واقف یک قطعه زمین به مساحت چهار هزار مترمربع به ارزش تقریبی دو میلیارد و 800 میلیون ریال به نیت توسعه قبرستان اسالم تالش وقف کرده است.

وی با بیان این که چهارمین وقف نیز توسط خانمی از شهرستان رضوانشهر به ثبت رسیده ، خاطر نشان کرد : این واقف یک قطعه زمین به مساحت 210 متربع به نیت احداث مسجد به ارزش تقریبی یکصد و 50 میلیون ریال را وقف کرده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان بیان داشت : پنجمین وقف نیز توسط منصوره جعفری واقف خیراندیش تالشی به ثبت رسید که این واقف یک قطعه زمین به نیت احداث و ساخت زائرسراها برای بقعه متبرکه غریبنده شهرستان رضوانشهر وقف کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان یادآور شد : ارزش تقریبی این قطعه زمین به مساحت 193 مترمربع 500 میلیون ریال است.

استان گیلان دارای حدود سه هزار موقوفه و بیش از 20 هزار رقبه است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار