مدیرکل کمیته امداد مازندران
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی مازندران گفت: برای تأمین مسکن مددجویان با مشکل زمین مواجه هستیم.
کد خبر: ۱۷۹۱۱۸
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۴ 10 February 2016

به گزارش تابناک مازندران، تیمور طهماسب‌پور در آیین افتتاح پروژه 16 واحدی مسکن مهر مددجویان زیرپوشش کمیته امداد این شهرستان، اظهار کرد: برقراری حکومت دینی از آرزوها و اهداف پیامبران و ائمه اطهار(ع) بود که دشمنان زیادی را در مقابل خود داشت و به لطف پروردگار و درایت و رهبری امام(ره) و پشتوانه مردمی حکومت ظلم و کفر نابود شد و حکومت اسلامی پس از قرن‌ها در ایران شکل گرفت.

وی افزود: با شکل‌گیری حکومت اسلامی در ایران، برای اینکه مدعیان بدانند که حکومت دینی، حکومت اشرافی‌گری نیست و حامی مستضعفان است، امام (ره) پس از 22 روز از پیروزی انقلاب فرمان تشکیل کمیته امداد با هدف رسیدگی به امور محرومان را صادر کرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران تصریح کرد: پس از سال‌ها فعالیت این نهاد، یکی از اهداف اولویت‌دار آن توانمندسازی خانواده‎های مددجو و خروج آنان از بحث حمایتی است و با برگزاری دوره‌های آموزشی و معرفی به فنی‌وحرفه‌ای و پرداخت تسهیلات به این امر اهتمام دارد.

وی از دیگر موارد حمایتی را تأمین مسکن مددجویان عنوان کرد و افزود: اجاره‌نشینی به ویژه برای زنان بی‌سرپرست یکی از آسیب‌های جدی است که تلاش شد تا این خانواده‌ها از خانه به دوشی نجات پیدا کنند اما برای تأمین مسکن سایر مددجویان با مشکل زمین مواجه هستیم و در صورت تأمین زمین آمادگی داریم که از منابع داخلی و کمک خیران مسکن احداث تا مددجوی بی‌خانه نداشته باشیم.

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان نور نیز در این مراسم با اشاره به زیرپوشش بودن 2 هزار و 600 خانوار نوری با بیش از 5 هزار نفر جمعیت، اظهار کرد: به این مددجویان خدمات مستمری، بهداشت و درمان، آموزش فنی‌وحرفه‌ای، اشتغال، تأمین جهیزیه، تحصیل، احداث مسکن، تعمیرات مسکن و... ارائه می‌شود.

حبیب‌الله قلی‌پور به روند احداث پروژه 16 واحد مسکن مهر مددجویان اشاره کرد و افزود: این پروژه در سال 89 کلنگ زده و از سال 90 عملیات اجرایی آن آغاز شد اما با توجه به اینکه ساخت پروژه در اختیار راه و شهرسازی بود و اخذ پیمانکار نیز توسط اداره‌کل راه و شهرسازی صورت می‌گرفت در حین اجرا دو پیمانکار کار را رها کرده و نیمه‌کاره گذاشتند و به دلیل تأخیر در پروژه با جلساتی تکمیل آن به کمیته امداد سپرده شد.

وی ادامه داد: با واگذاری پروژه به کمیته امداد از دی ماه 93 پیگیری‌ها تشدید و این پروژه 16 واحدی با زیربنای مفید هر واحد 70 متر با هزینه 50 میلیون تومان، تکمیل و تحویل زنان سرپرست خانوار شد، که 16 میلیون تومان تسهیلات چهار درصدی با بازپرداخت 15 ساله، 18 میلیون کمک بلاعوض کمیته امداد و 16 میلیون کمک خیران تأمین شده است.

قلی‌پور افزود: صدور پروانه ساخت توسط شهرداری و انشعاب آب، برق و گاز نیز توسط  دستگاه‌های خدمات‌رسان به صورت رایگان انجام شد که جز هزینه‌های پنهان تمام شده برای این پروژه است.

وی‌ با اشاره به هزینه پرداختی بیش از 500 میلیون تومان برای این پروژه، گفت: 256 میلیون تومان از منابع داخلی امداد و 254 میلیون تومان را خیری پرداخت کرد که نه تنها حاضر نشد در جلسه شرکت کند حتی تأکید کرد نامی از وی برده نشود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار