در نشست شهردار با مدیران ستاد استقبال از بهار عنوان شد
سید‌صولت مرتضوی در نشست با معاونان و مدیران شهرداری درخصوص برنامه‌های استقبال از بهار سال٩۵ بیان کرد: یکی از درخواست‌های من درخصوص برنامه‌های استقبال از بهار، توزیع مناسب المان‌ها در سطح شهر است تا سبب افزایش رضایتمندی شهروندان شود.
کد خبر: ۱۸۲۱۱۳
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۱ 16 February 2016
شهردار مشهد با بیان اینکه آن چیزی که بیشتر از دیگربرنامه‌ها در سطح شهر مشهد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، نظافت و رفت‌وروب معابر است که به این بخش باید بیشتر از سال‌های گذشته توجه شود، تصریح کرد: در حوزه نظافت و رفت‌وروب، نظافت حمل‌ونقل عمومی به‌ویژه اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.
مرتضوی همچنین به ورودی‌های شهر مشهد نیز اشاره کرد و دراین‌خصوص گفت: ورودی‌های شهر، ویترین مشهد است؛ لذا برنامه‌هایی که درخصوص استقبال از بهار انجام می‌شود، در ورودی‌های شهر باید پررنگ‌تر باشد که در این حوزه پایانه مسافربری، فرودگاه و راه‌آهن نیز باید مدنظر قرار بگیرد.
شهردار مشهد همچنین درخصوص اسکان زائران نیز تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا از ظرفیت حداکثری شهر مشهد برای اسکان زائران استفاده کنیم تا زائران به هر میزان که نیاز داشته باشند، از آن بهره‌مند
شوند.
مرتضوی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین خوشامدگویی و اطلاع‌رسانی عملکردهای شاخص شهرداری مشهد به زائران به‌صورت پیامکی نیز باید مدنظر برنامه‌های استقبال از بهار سال٩۵ قرار بگیرد.
کاشت ٩ میلیون بوته گل و اکران ٩٠ المان هنری در نوروز ٩۵
قائم‌مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد نیز در این نشست بیان کرد: در استقبال از بهار٩۵ بیشتر فعالیت‌ها متفاوت از سال‌های گذشته اجرایی خواهد شد و بهار سال٩۵ حال‌وهوای متفاوت‌تری دارد.
قائم‌مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد در ابتدا به میزان رضایت شهروندان و زائران از برنامه‌های استقبال از بهار سال٩۴ اشاره کرد و در‌این‌خصوص گفت: میزان رضایت شهروندان از برنامه‌های استقبال از بهار سال گذشته ۴/۶٧ و میزان رضایت زائران ٨٠درصد گزارش شده است.
کاظمی گفت: در برنامه‌های استقبال از بهار سال گذشته بیشترین رضایت شهروندان در بخش نظافت و رفت‌وروب معابر شهری و ضابطه‌مند‌بودن نظافت پارک‌های سطح شهر بوده است.
معاون خدمات و محیط زیست‌شهری شهرداری مشهد همچنین درخصوص اجرای برنامه‌های فرهنگی در استقبال از بهار٩۵ نیز گفت: در این بخش توزیع محصولات فرهنگی، کتابچه‌های راهنمای زائر، نقشه‌های شهر مشهد، برپایی کیوسک‌های راهنمای زائر، راه‌اندازی اکیپ راهنمای زائر به‌صورت پیاده، راه‌اندازی ایستگاه‌های استقبال از بهار، نصب المان‌های نوروزی، اجرای طرح محله‌آرایی، زیباسازی معابر و دیوارهای شهری و... پیش‌بینی شده است.
کاظمی همچنین در ادامه به کاشت گل در بهار سال آینده اشاره کرد و افزود: در استقبال از بهار سال٩۵ میزان المان‌های فضای سبز ١٢٩درصد نسبت به سال گذشته رشد دارد و همچنین بیش از ٩میلیون و ٢٣٣هزار بوته گل در سطح معابر شهر مشهد کاشته و ٩٠ المان هنری نصب خواهد شد.
وی ادامه داد: از دیگربرنامه‌های پیش‌بینی‌شده برای استقبال از بهار سال٩۵ اجرای برنامه‌های لکه‌گیری آسفالت معابر، سرویس‌دهی ویژه سال تحویل و سخنرانی مقام معظم رهبری، افزایش ساعت کاری اتوبوس‌ها، تقویت خطوط بی‌آر‌تی و... است.
گفتنی است در این نشست معاونان شهردار و جمعی از مدیران شهرداری مشهد نیز حضور داشتند و به ارائه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.
ارسال ٧٠٠ اثر در بخش تزیینات شهری
دبیر هنری ستاد استقبال از بهار٩۵ شهرداری مشهد در این نشست از ارسال ٧٠٠ اثر در بخش فراخوان تزیینات شهری و گرافیکی محیطی نوروز خبر داد.
میثم مرادی افزود: برنامه‌های فرهنگی استقبال از بهار سال٩۵ شهرداری با رویکرد افزایش سهم مشارکت شهروندان، تنوع‌بخشی به قالب‌های هنری و بهره‌مندی از سایر هنرمندان بخش‌های مختلف تدوین شده است.
وی به المان‌های هنری شهر مشهد اشاره کرد و دراین‌خصوص گفت: برای المان‌های هنری شهر مشهد ١٨۴۶ اثر رسیده است که رشد دوبرابری را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.
دبیر هنری ستاد استقبال از بهار٩۵ شهرداری مشهد در پایان خاطرنشان کرد: همچنین در بخش تزیینات شهری نیز که برای اولین‌بار در شهر مشهد اجرا می‌شود، ٧٠٠ اثر به دبیرخانه ارسال شده است.
منبع: شهرآرا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار