کد خبر: ۱۸۴۶۶۳
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۷ 21 February 2016

با گذشت چند روزاز زمان اعلام رسمی تبلیغات کاندیداها، تنور تبلیغات در استان یزد گرم و فضای استان به تدریج مجلسی شده است.در حالی که کمتر از یک هفته به روز رای‌گیری باقی است، تبلیغات، مناظره‌ها و حتی مشاجره‌ها از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به کوچه‌ها و خیابان‌ها آمده و تنور تبلیغات حسابی گرم است.

ستادهای انتخاباتی در اغلب نقاط شهر فعال شده و اصولگراها، اصلاح‌طلب‌ها، حامیان دولت و مستقل‌ها هر کدام شیوه‌ و رنگ و شعاری را برای شرکت در رقابت انتخاباتی آغاز کرده‌اند که این رقابت به خوبی در سطح شهر نمود دارد.

ستادها در همه نقاط شهر فعال شده و هواداران کاندیداها، محله‌های مختلف را قرق کرده‌ و به فعالیت مشغولند اما این فعالیت، آنها را از فضای مجازی غافل نکرده و ساعت به ساعت، گروه‌های جدید حامیان کاندیداهای مختلف در شبکه‌های اجتماعی فعال شده و عضوگیری می‌کنند.

وجود چهره‌های شاخص در میان اصولگراها

اصولگراها لیست خود را اعلام کرده‌اند و اگرچه آمار آنها زیاد نیست، اما چهره‌های شاخصی در آنها وجود دارند که در لیست اصولگراها نیز اسامی آنها در چهار حوزه انتخابیه اعلام شده‌اند.

برعکس، اصلاح‌طلب‌ها تعداد بیشتری دارند اما چهره‌های شاخص آنها تایید صلاحیت‌ نشده‌اند و لیست اصلاح‌طلبان به استثنای یک حوزه، با چهره‌های نه چندان شاخص بسته شده است.

کاندیداهای حامی دولت نیز از امروز فعالیت خود را آغاز و علاوه بر فضای مجازی، ستادهای خود را در میادین اصلی شهر برپا کرده‌اند.

مستقل‌ها نیز که چهره‌های شاخص آنها بیشتر در حوزه‌های انتخابیه مهریز و تفت به چشم می‌خورد، هر یک به شیوه خود مشغول تبلیغ هستند و عده‌ای نیز تبلیغات سنتی و چهره‌ به چهره‌ را برگزیده‌اند.

در میان اصولگرایان اتحاد خوبی برقرار است و انسجام و یکپارچگی در میان آنها، شانس آنها را برای پیروزی در انتخابات بیشتر کرده است اما در میان اصلاح‌طلبان و حامیان دولت دو دستگی‌هایی دیده می‌شود زیرا هر یک کاندیدای دیگری را تشویق به کناره‌گیری می‌کند.

اصلاح‌طلبان و حامیان دولت حاضر به کناره‌گیری به نفع یکدیگر نیستند

عده زیادی از اصلاح‌‌طلبان معتقدند، حضور کاندیداهای حامی دولت، رای اصلاح‌طلبان را می‌شکند اما تا این لحظه هیچکدام از سرلیست‌ها در چهار حوزه انتخابیه استان یزد نه از طیف اصلاح‌طلبان و نه از طیف حامیان دولت، حاضر به کناره‌گیری نشده‌اند و در گروه‌های اجتماعی نیز از حضور جدی خود خبر می‌دهند.

اصولگرایان یک شورای ائتلافی تشکیل داده‌اند و سخنگو، هر یک از اعضا و سرلیست‌ها برنامه مدون تبلیغاتی، مناظره و مصاحبه دارند اما اصلاح‌طلبان شیوه دیگری را برگزیده‌اند و به انتشار عکس با رئیس دولت اصلاحات و سران اصلاح‌طلب بسنده کرده‌اند.

برخی افراد شاخص اصلاح‌‌طلب نیز که رد صلاحیت شده‌اند، بیشتر زمان خود را در محافل تبلیغاتی به انتقاد از شورای نگهبان می‌‌گذرانند و به نظر می‌رسد تبلیغات آنها هنوز نتوانسته اثرگذار باشد.

البته طیفی از اصلاح‌‌طلبان، از پنج‌شنبه شب دختران و پسران جوان را با دسته گل‌هایی از نرگس روانه کوچه و خیابان کرده‌اند تا به مردم گل هدیه دهند و توجه آنها را به سمت طیف اصلاح‌طلب جلب کنند.

دانشگاه‌ها آماده برگزاری مناظره انتخاباتی هستند

اغلب دانشگاه‌های سطح استان نیز از کاندیداها برای برگزاری مناظره دعوت کرده‌اند و حتی برخی دانشگاه‌ها نظیر دانشگاه آیت‌الله حائری میبد، برای دعوت از کاندیداها، بیانیه صادر کرده‌اند.

ظرف یک هفته آینده و در مدت زمان تعیین شده برای تبلیغات انتخاباتی نیز اغلب دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه یزد، دانشگاه آزاد، دانشگاه علم و هنر، دانشگاه آیت‌الله حائری میبد، دانشگاه‌های پیام نور و ... برای آگاه‌سازی دانشجویان، مناظره‌هایی با حضور کاندیداهای دو طیف یا حامیان آنها برگزار کرده‌اند.

در استان یزد تا این لحظه 96 نفر کاندیدای شرکت در انتخابات هستند و در فاصله روز چهارشنبه تا پنج‌شنبه، پنج نفر تغییر وضعیت دادند به نحوی که سه نفر تایید و دو نفر رد صلاحیت شدند و دو نفر نیز انصراف دادند.

اعلام اسامی کاندیداهای دهمین دوره انتخابات مجلس در 4 حوزه انتخابیه استان یزد

در حال حاضر اسامی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در چهار حوزه انتخابیه در استان یزد به این شرح است:

در حوزه انتخابیه اردکان، محمدرضا تابش، سیداکبر حسینی‌نژاد، غلامرضا خواجه سروی، محمدرضا صحرایی اردکانی، عبدالله طالبی احمدآبادی، محمدرضا فاضل‌پور، حجت‌الله کوثری و مسیب لطفی.

در حوزه انتخابیه تفت شامل شهرستان‌های تفت و میبد، حمید آیت‌اللهی، محمدمهدی اسلامی، سیدناصر امامی میبدی، حمیدرضا امینی بفروئی، حمیدرضا تقوی، محمود حاجیان نصرآبادی، نایب علی خلیلی، علیرضا دهقان‌پور فراشاه، محسن دهقانپور فراشاه، کمال دهقانی فیروزآبادی، قاسم روانبخش، امید عندلیب فیروزآبادی، حسین فلاح، مصطفی کریم‌زاده میبدی، غلامعلی مدیح، معصومه مقیمی فیروزآباد، سیدحسن موسوی میبدی، محمدعلی میرزایی امیرآبادی و سیدجلیل میرمحمدی میبدی.

در حوزه انتخابیه مهریز شامل شهرستان‌های ابرکوه، بافق، بهاباد، خاتم و مهریز،  سیداحمد ابراهیم‌خانی، حسین ابرقویی، محمدرضا بابایی‌دره، جواد تشکری‌بافقی، مجتبی حاجی‌حسینی، محمود حسینی حسن نوه مهدی، اکبر دهقان، محمدرضا رضائیان، سیدمحمدرضا رضی بهابادی، علیرضا زارع، علیرضا زارع بیدکی، مهدی زارع بیدکی، عبدالرسول زارع رئیس آبادی، دخیل‌عباس زارع زاده مهریزی، محمد سالکی، حسین ستار شمس آبادی، محمدرضا صباغیان بافقی، محمدعلی طیب‌زاده، محمدکاظم عزیزی ابرقویی، سیدمهدی علوی باجگانی، کاظم فرهمند، احمد قنبریان بهابادی، محمود کارگران بافقی، غلامرضا کارگریان مروستی، مرتضی محمدی، غلامرضا محمود میمند، علیمحمد مروی‌نام و حسین مقیمی اسفندآبادی.

در حوزه انتخابیه یزد شامل شهرستان‌های یزد و اشکذر محمدجواد آسایش زارچی، حمید ابهجی، محمد احمدی، سیدمحمدتقی الحسینی المدرسی، رفعت امیدخدایی، محمدرضا بلورفروش، فاطمه بنادکیان، محمدصالح جوکار، محمدرضا خاکی، حمیدرضا خلیلیان، محمدحسین خوانین‌زاده، احمد دهقان نیری، سید روح‌الله راسخی، رضا راعی عزآبادی، محسن رضائی ابرندآبادی، محمود زارع بیدکی، حسین زینلی بهابادی، مهدی سلطانی گردفرامرزی، نادر سلمانی سریزدی، عباسعلی شایان مقدم، محمدعلی شربی، علی صالحی بهابادی، علی عابدزاده هنزائی، محمدحسن فرهمندنیا، یاسر فهیم، پوران کلانتری قوام آبادی، محمدحسن گرامی، حسین گلستان‌پور، مسلم لاله‌زاری، عباس ماندی حبیب‌آبادی، سیدعلی مشکلات، محمد منتظرفرج، محمدحسن منصوری‌زاده، سیدابوالفضل موسوی بیوکی، سیدمحسن میراسمعیلی مزرعه آخوند، احمدرضا میرجلیلی، مهدی میرفخرائی، سیدعبدالرسول میرکریمی تفتی، راحله ناصریان، مهدی وزینی افضل و احمدعلی وکیلی احمدآبادی.

655 هزار یزدی واجد شرکت در انتخابات

رئیس ستاد انتخابات استان یزد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: از میان این افراد، از هر حوزه یک نفر راهی مجلس شورای اسلامی خواهد شد.

محمدعلی طالبی بیان کرد: در استان یزد 558 شعبه ثابت و 161 شعبه سیار برای سهولت دسترسی مردم به شعب برای انداختن رای به صندوق، تدارک دیده شده است.

وی خاطرنشان کرد: در استان یزد در مجموع 655 هزار نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات هستند که امیدواریم مانند همیشه حضوری گسترده در پای صندوق‌های رای داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد ادامه داد: کاندیداها در مورد تبلیغات انتخاباتی خود ضوابط و مقررات قانونی را رعایت کنند تا انتخابات در فضایی کاملا قانونمدار و با رقابتی سالم برگزار شود.

طالبی تصریح کرد: تاکنون هیچ پرونده‌ تخلف انتخاباتی در استان یزد تشکیل نشده و دستگاه‌های ناظر چهارگانه در این زمینه گزارشی به ستاد انتخابات اعلام نکرده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار