کد خبر: ۱۸۵۰۴۸
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۰ 21 February 2016

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک کرج از اجرا ی نشست کرسی آزاد اندیشی تشکلات دانش آموزی در این ناحیه خبر داد.

وحید یعقوبی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا هدف از اجرای این طرح را بصیرت افزایی در آستانه انتخابات هفتم اسفند،افزایش سطح مشارکت مردم در انتخابات ، آموزش مهارت مشارکت در امور مختلف بین خانه و مدرسه از طریق کانال ارتباطی دانش آموزان ذکر کرد.

وی اظهار کرد: دو کرسی آزاد اندیشی با حضور دانش آموزان عضو تشکلات دانش آموزی و یاور مربیان مدارس در اداره آموزش و پرورش ناحیه یک کرج برگزار شد که در آن دانش آموزان نظرات و دیدگاههای خود را در زمینه انتخابات و نقش آن در سرنوشت خود و کشور را بیان کردند.

یعقوبی رشد بلوغ سیاسی در جامعه را یکی از نشانه های با اهمیت بودن انتخابات از دیدگاه مردم در ایران اسلامی دانست و یادآور شد: در هر انتخاباتی که در کشور برگزار می شود دشمنان از مدت ها قبل اقدام به تخریب و تبلیغات سوء علیه ایران می کنند تا شاید مانع خلق یک حماسه سیاسی دیگر در کتاب ارزشمند تاریخ انقلاب در عصر معاصر شوند.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک کرج با اشاره به نقش مهم کرسی آزاد اندیشی در ایجاد فضای پرسشگری و نقادی منصفانه بستر مطالبه گری درست از جریانات و نامزد های انتخابات را در جارچوب قانون و مصالح کشور فراهم می کند که دانش آموزان در این نشست آن را تجربه و تبادل اطلاعات در این خصوص می کنند.

وی ادامه داد: در این نشست تلاش کردیم ارکان مشارکت آگاهانه و گسترده را به تبادل نظر گذاشته شود تا دانش آموزان بدانند که رای هر ایرانی در سرنوشت کشور و خود از چه اهمیت با لایی برخور دار است.

وی گفت: جالب است که دانش آموزان در این کرسی آزاد اندیشی به این نکته مهم اشاره می کردند که دشمنان به دنبال نرفتن مردم به پای صندوق های رای در هر دوره از انتخابات هستند در حالی که ملت ایران هر بار با حضوری پر شور روی اهداف و افکار آنان خط بطلان می کشند.

وی گفت : دانش آموزان در این دو نشست که به صورت مجزا برای دختران و پسران برگزار شد ، تاکید کردند که ملت انقلابی و بیدار ایران این بار نیز پاسخ دندان شکنی به نظام سلطه خواهد داد.

ناحیه ی کرج حدود 53 هزار دانش آموز دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار