در آیین جاده ولایت 25 دونده ورزشکار، بیرق بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الحجج را از شلمچه تا مرقد ملکوتی حضرت امام رضا (ع) حمل می کنند .
کد خبر: ۱۸۵۱۹۳
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۱ 21 February 2016
پس از دستور مامون عباسی برای پذیرش اجباری ولایت عهدی از طرف امام رضا (ع)، این امام همام برای رسیدن به خراسان از عراق وارد ایران شدند و پس از عبور از استان های خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد، فارس، یزد و خراسان جنوبی به خراسان رضوی رسیدند که این جاده به جاده ولایت معروف شد.

تابناک فارس به نقل از خبرگزاری صدا و سیما: مدیرکل ورزش و جوانان فارس امروز گفت: در این طرح 25 دونده ورزشکار، بیرق بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الحجج را از شلمچه در خوزستان حمل می کنند و با عبور از پنج استان طی 2 هفته در دهه کرامت به مرقد ملکوتی حضرت امام رضا (ع) می رسند.

حیدرعلی کامیاب کلانتری هدف از این اقدام را آگاه سازی و آشنایی بیشتر مردم با جاده ولایت اعلام کرد و افزود: قرار است این طرح بصورت بین المللی و با همکاری کشور عراق از سال آینده برگزار شود.

وی، استفاده از ظرفیت های موجود در شهرها و روستاهایی که محل گذر دوندگان جاده ولایت است، برگزاری نمایشگاه ها، استفاده از توان سازمان های مردم نهاد، دیدار با خانواده های شهدا و تهیه مستند از مسیر عبور دوندگان جاده ولایت در فارس توسط صدا و سیما را از مهمترین برنامه های این آیین در سال آینده عنوان کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار