سالن آمفی تئاتر یک مدرسه در شیراز دچار آتش سوزی شد.
کد خبر: ۱۸۷۰۶۳
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۱ 24 February 2016
تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: گزارش آتش سوزی و مشاهده دود از یک مدرسه در بولوار ارم ، آتش نشانان از ایستگاه های1 ، 2 ،9،12 و 14 را به محل حادثه کشاند.

نامجو وصالی فرمانده ارشد حوزه 2 آتش نشانی شیراز در شرح این عملیات گفت : این آتش سوزی در سالن آمفی تئاتر مدرسه سه طبقه، در بالاترین بخش آن اتفاق افتاده بود که با توجه به حساسیت موضوع ، در اولین اقدام ، تخلیه کلیه دانش آموزان و افراد داخل مدرسه و جستجوی تمام اتاق ها و سالن ها به منظور تخلیه کامل صورت گرفت .

وصالی ادامه داد: پس از تخلیه ساختمان از افراد، با توجه به وجود دود غلیظ ، همه آتش نشانان به سیستم تنفسی و ماسک خود را تجهیز کرده، پس از بازکردن درهای قفل، به جستجوی کانون و منشأ اصلی آتش سوزی پرداخته و سرانجام طبقه دوم سالن آمفی تئاتر نقطه آغاز این آتش سوزی بود که به علت کندسوزی، دود غلیظی ایجاد کرد.

فرمانده ارشد آتش نشانی در خصوص مراحل بعدی عملیات گفت : پس از پیدا کردن کانون اصلی آتش، عملیات اطفا بوسیله فوم و چندین رشته آبدهی از چند جهت هدف قرار گرفته شد و ظرف مدت یک ساعت عملیات اطفا صورت گرفته و پس از مهار آتش سوزی، عملیات تخلیه دود و پاکسازی محل انجام شد.

فرشاد مویدی یکی از مسئولان حاضر در صحنه عملیات و معاون عملیات سازمان نیز در توجه به حساسیت این حادثه گفت : با توجه به این که این ساختمان با کاربری مدرسه و عمومی بوده است ، در اجرای بعضی از تمهیدات ایمنی و آتش نشانی و همینطور در مهندسی سازه ، نکات ایمنی لازم رعایت نشدهاست، از جمله نبود خروجی اضطراری در سالن اجتماعات.  

مویدی از کلیه مسئولان این مراکز و ارگان ها خواست: در صورت تغییر کاربری سازه ،حتما از کارشناسان ایمنی سازمان آتش نشانی درخواست بازدید و اظهارنظر داشته باشند.

مویدی به مصدوم شدن یکی از آتش نشانان اشاره کرد و گفت : یکی از فرماندهان اعزامی در این عملیات، به علت استنشاق دود غلیظ راهی بیمارستان شدند که حال ایشان رو به بهبود است.

در این عملیات ،  25 نفر آتش نشان با پنج دستگاه خودرو اطفایی – امدادی در صحنه حادثه حضور داشتند که عملیات اطفا، تخلیه دود و پاکسازی محل حادثه حدود سه ساعت به  طول انجامید.

علت حادثه توسط کارشناسان آتش نشانی در دست بررسی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار