رئیس بیمارستان طالقانی چالوس
رئیس بیمارستان آیت‌الله طالقانی شهرستان چالوس با اشاره به اینکه بر اساس شواهد پزشکی علت مرگ مادر باردار احتمال آمبولی مایع آمنیوتیک مطرح شد، گفت: تایید تشخیص قطعی پس از کالبد شکافی و بررسی‌های دقیق امکان‌پذیر خواهد بود.
کد خبر: ۱۸۷۲۶۶
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۰ 24 February 2016

به گزارش تابناک مازندران، مادر 24 ساله‌ای که در ماه‌های آخر بارداری خود به‌سر می‌برد با مشاهده علایم درد ناشی از زایمان به بیمارستان آیت‌الله طالقانی چالوس مراجعه می‌کند که با تشخیص پرسنل بخش زایمان و برای وضع حمل طبیعی چند آمپول فشار به او تزریق می‌کنند، که به‌دلیل عدم موفقیت در این روند پزشکان اقدام به انجام زایمان به‌صورت سزارین کردند اما ظاهرا عمر این مادر جوان حتی کفاف شنیدن گریه‌های نخستین فرزندش را نیز به او نداد.

پس از انتشار خبر فوت این بانوی جوان حرف‌ها و حدیث‌هایی در مورد علت یا علت‌های اصلی مرگ قوت یافت و ما نیز برای روشن شدن اذهان به‌سراغ رئیس بیمارستان آیت‌الله طالقانی چالوس رفتیم تا روند درمان و علتی که منجر به فوت این بانوی جوان شد را جویا شویم.

رئیس بیمارستان آیت‌الله طالقانی چالوس ضمن ابراز همدردی با خانواده این خانم درگذشته و تاسف از دست دادن یک مادر جوان درباره ماجرای این حادثه و روشن شدن اذهان عمومی اظهار کرد: از زمان ورود این مادر باردار در ساعت 9:30 به بیمارستان و ویزیت توسط پزشک متخصص اورژانس و متعاقب آن متخصص زنان با توجه به زایمان طبیعی اول این بانو روند علمی اجازه برای شروع پروسه زمانی به‌صورت زایمان طبیعی در طول بستری در بخش مامایی داده شد.

محمد خواجوی با اشاره به اینکه به‌دلیل عدم پیشرفت این روند در ویزیت‌های مکرر توسط همکاران مامایی و متخصص زنان تصمیم به انجام زایمان به‌صورت سزارین گرفته شد، افزود: یکی از عوارض ایجاد شده در بارداری و طی زایمان چه به‌صورت طبیعی و یا سزارین ایجاد تابلوی بالینی( DIC)  یا همان انعقاد منتشر عروقی که تقریبا در هر 10 تا 30 هزار بار رخ می‌دهد در این بیمار ظاهر شد که به‌صورت خونریزی ممتد بود.

وی با بیان اینکه با بروز این علایم به‌سرعت اقدامات لازم توسط تیم پزشکی اعم از متخصص بی‌هوشی، جراح عمومی، متخصص داخلی و متخصص ICU تشکیل شد، افزود: پس از انتقال بیمار به بخش ICU در ادامه درمان طی جلسات متعدد کمیسیون‌های مشاوره‌ای، تخصصی با ارتباط آنلاین با فوق تخصص‌ها در مرکز استان (‌به‌دلیل عدم امکان انتقال بیمار به مراکز دیگر) انجام شد و طی 48 ساعت درمان حضور مستمر پزشکان و درمان‌های لازم صورت گرفت اما به‌دلیل ماهیت کشندگی بالای این تابلوی بالینی متاسفانه اقدامات درمان موثر واقع نگشت و سبب مرگ این مادر باردار شد.

رئیس بیمارستان آیت‌الله طالقانی چالوس ادامه داد: بر اساس شواهد آزمایشگاهی و پاراکلینیکی علت نخست احتمال آمبولی مایع آمنیوتیک مطرح شد که تشخیص قطعی پس از کالبد شکافی و بررسی‌های دقیق امکان‌پذیر خواهد بود.

وی در پایان با تاکید بر اینکه برای پیگیری دقیق‌تر مستندات به دانشگاه علوم پزشکی مازندران و نظام پزشکی شهرستان برای جلوگیری از هرگونه اهمال‌کاری و یا قصوری مسئله پیگیری، گفت: برای پیگیری دقیق روند مراقبت‌های قبل از زایمان در مراکز بهداشت و همچنین بررسی و رفع شبهه در مورد قصور همکاران مامایی و تیم تخصصی پزشکی جلسات متعدد شورای عالی‌ پزشکی بیمارستان و شبکه بهداشت تشکیل شد.

نوزاد این مادر نیز به‌دلیل نامساعد بودن شرایط جسمی در حال حاضر در بخش NICU بستری بوده و پزشکان در حال مداوا و پیگیری درمان وی هستند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار