سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان گفت: شیلات استان صید برخی از آبزیان در حال انقراض در خلیج فارس را در محدوده آبهای هرمزگان ممنوع اعلام کرد.
کد خبر: ۱۸۹۷۱۷
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹ 29 February 2016
به گزارش ایسنا، بارانی در جمع خبرنگاران، دلیل این ممنوعیت صید را آغاز تخم گذاری آبزیان با توجه به فرا رسیدن فصل بهار عنوان کرد.
 
وی اظهار کرد: صید هامور ماهیان در آبهای استان از اول فروردین سال آینده تا پایان اردیبهشت و همچنین صید حلوا سیاه و شوریده از اول اردیبهشت۹۵ تا پایان خرداد ۹۵ ممنوع است.
 
بارانی با اشاره به اینکه صید ماهی حلوا سفید را از ۱۵ فروردین تا پایان خرداد سال ۹۵ ممنوع دانست و عنوان کرد: صید به روش سنتی "مشتا" نیز از ۱۶فرودین تا پایان اردیبهشت سال آینده ممنوع است. برداشت میگو نیز در تمام فصول به غیر از ماههای مهر و آبان در خلیج فارس ممنوع است.
 
وی بیان کرد: با توجه به صدمه‌های جبران‌ناپذیری که تورهای صید نامرئی به منابع آبزی و حتی محیط زیست دریایی آبزیان وارد می‌کنند، استفاده از این نوع تورها به صورت زیرآبی برای تمامی فصول ممنوع است.ممنوعیت صید آبزیان بر اساس اهمیت تقویم فصول ممنوعیت صید برای حفظ و حراست ذخایر آبزیان اعلام شده است.
 
به گزارش ایسنا، هرمزگان با وجود ۲۲ بندرصیادی و تولید سالانه ۲۱۷ هزارتن آبزی رتبه نخست صید را در کشور دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار