مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: افزون بر هشت هزارتن محصول از مزارع زیر کشت باقلا در این استان برداشت شده است.
کد خبر: ۱۹۰۶۶۵
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۴ 01 March 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، سیدرضا امیری زاده سطح زیر کشت باقلا در این استان را یکهزار هکتار عنوان و اظهار کرد: بطور متوسط از هرهکتار بیش از هشت تن محصول تازه برداشت می شود.

وی افزود: هرچند سطح زیر کشت این محصول در سال زراعی جاری(مهر94تامهر95) تغییر نکرده اما رعایت اصول فنی از سوی بهره برداران موجب شده میزان تولید باقلا درهرهکتار 15درصد افزایش یابد طوریکه در بخشی ازمزارع از هرهکتار حدود 10تن محصول نیز برداشت شد.

مدیرزراعت سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان خاطرنشان ساخت: محصولات برداشت شده علاوه بر تامین نیاز داخلی بازار تره بار این استان به مقصد استانهای فارس واصفهان نیز بارگیری و حمل شده است.

امیری زاده یادآورشد: 800هکتار از مزارع باقلا در رودان و 200هکتار دیگر به شهرستان میناب اختصاص دارد.

برداشت محصول باقلا در دو شهرستان های یاد شده از دی ماه آغاز و تا اواخر اسفند ماه ادامه می یابد.

این مقام مسوول در سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان ازنبود بازار مناسب و همچنین صنایع بسته بندی بعنوان مشکلات کشاورزان کشت کننده باقلا دراین استان نام برد.

وسعت زمینهای کشاورزی هرمزگان 154هزارهکتار با تولید سالانه دو میلیون و 200هزارتن محصول باغی و زراعی اعلام و گفته شده که تولید و عرضه محصولات سبزی و صیفی خارج از فصل این استان تاثیر زیادی در تنظیم بازار این محصولات دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار