تابناک گزارش می دهد
نمایندگان هرمزگان در مجلس در حال پیگیری وعده معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مبنی بر بخشودگی دیرکرد و اقساط دوباره وام کشاورزان هرمزگان در سفر 4 ماه قبل به این استان هستند.
کد خبر: ۱۹۱۵۳۰
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۴ 03 March 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، 21 آبان ماه امسال بود که نوبخت در سفری به شرق هرمزگان به کشاورزان این استان قول داد تا دولت در مذاکره با بانک‌ها دیرکرد ناشی از تاخیر در بازپرداخت وام های کشاورزان را بخشیده و اصل وام آنان را نیز تقسیط کند.

در همین زمینه سید عبدالکریم هاشمی از پیگیری نمایندگان استان در این روزها برای به ثمر رساندن سریعتر این وعده معاون رئیس جمهور خبر داده است.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک هرمزگان اظهار داشت: کشاورزان استان هرمزگان بنا بر آمار سازمان جهاد کشاورزیحدود 440 میلیارد تومان وام و دیرکرد و بهره به بانک‌ها مقروضند که از این میان 241 میلیارد تومان آن دیرکرد و بهره است.

نماینده شرق هرمزگان افزود: در سفری که آقای نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی در آبان ماه به هرمزگان و مناطق سیل زدن شرق این استان داشتند مقرر شد تا با پیگیری های ایشان دیرکرد تسهیلات بخشوده و اصل وام دریافتی از سوی کشاورزان استان به طور مجدد با بهره 15 تا 16 درصد تقسیط شود.

هاشمی عنوان کرد: هماهنگی میان سازمان مدیریت و برنامه ریزی و بانک مرکزی و اخذ مجوزهای قانونی لازم برای تحقق این وعده نیازمند به مجموعه‌ای از پیگیری ها است تا بتوانیم هر چه سریعتر شاهد تقسیط این وام‌ها با شرایط جدید باشیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطر نشان کرد: مسئولین دولتی در روزهای اخیر به منظور بررسی لایحه بودجه سال آینده کشور در مجلس و کمیسیون های تخصصی تردد دارند و بنابراین در تلاش هستیم تا با تلاش مجموعه نمایندگان استان در خانه ملت، این مهم را به نتیجه برسانیم.

احمد جباری نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک هرمزگان با اشاره به اهمیت به ثمر رسیدن این وعده برای رفع مشکلات کشاورزان هرمزگانی، خاطر نشان کرد: بروز خشکسالی های مکرر و تداوم آن در طول 16 سال اخیر موجب فشارهای سنگینی به کشاورزان استان شده و توان باز پرداخت تسهیلات بانکی را از آنان گرفته است.

نماینده غرب هرمزگان در مجلس ادامه داد: بسیاری از کشاورزان برای تامین معاش روزانه خود و خانواده شان مجبور به دریافت وام شده اند و اکنون با تداوم خشکسالی و افت میزان تولید توان بازپرداخت این تسهیلات را ندارند و در مواردی نیز بانک‌ها فشار زیادی به مردم برای وصول وام‌هایشان وارد می کنند.

وی اضافه کرد: در تلاشیم تا در قالب بودجه سال آینده کشور، وعده‌ داده شده به کشاورزان استان که خواست همگی آنان نیز هست را به نتیجه برسانیم تا جریمه و دیرکرد ناشی از عدم بازپرداخت به موقع مطالبات بخشیده و اصل وام دریافت شده توسط کشاورزان نیز بر اساس قوانین جدید بانکی در مدت زمان 3 تا 5 سال تقسیط شود.

جباری بیان داشت: این حداقل کمکی است که می توان به کشاورزان هرمزگانی کرد و در عین حال باید حرکت ملی به سوی اصلاح الگوی مصرف در بخش آب با جدیت ادامه پیدا کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس همچنین از تراکم کاری کمیسیون عمران برای ساماندهی مناسب پیشنهادات مطرح از سوی نمایندگان برای طرح در بودجه سال آینده کشور خبر داد و گفت: پیشنهادات متنوعی در زمینه توسعه زیرساخت های مناطق ساحلی با استفاده از منابع و اعتبارات ملی داریم که آنها را به هر کدام از کمیسیون های مربوطه از جمله کمیسیون اقتصاد و برنامه و بودجه ارائه داده ایم.
 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار