استاندار قم:
استاندار قم با اشاره به لزوم تعطیل کردن واحدهای ذوب سرب غیرمجاز، از عدم صدور مجوز برای تشکیل واحدهای ذوب سرب جدید خبر داد.
کد خبر: ۱۹۲۹۵۱
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۶ 05 March 2016
به گزارش تابناک قم، مهدی صادقی امشب در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان که در سالن امام جواد استانداری برگزار شد ضمن تشکر از مردم بابت حضور در انتخابات گفت: حضور پرشور مردم قم در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی مایه سرافرازی و افتخار است.

وی افزود: همه انتخابات‌ها حماسه هستند و کسانی که در این برنامه شرکت می‌کنند در زمره حماسه‌سازان و آینده‌سازان کشور هستند.

استاندار قم با بیان اینکه مشکل مسئولین افراط و تفریط است ابراز کرد: مشکلی که در بسیاری از مسئولین دیده می‌شود مسئله افراط و تفریط است به‌گونه‌ای که گاهی کارهای مهم روی زمین می‌مانند و کارهای فاقد اولویت به بهترین و سریعترین شکل انجام می‌شوند.

وی با تاکید بر لزوم همه‌جانبه نگری مسائل تصریح کرد: مسئول هر ارگانی باید یک نگاه همه‌جانبه داشته باشد و فقط به فکر حل مشکل مجموعه خود نباشد.

صادقی به لزوم توجه به منافع ملی اشاره کرد و ادامه داد: آنچه باید برای هر مسئولی اولویت اصلی باشد منافع ملی است نه منافع ارگان خودش.

وی اضافه کرد: گاهی مسائلی در استان پیش می‌آیند که به ضرر یک ارگان و به سود ارگان دیگر هستند، در اینجا مسئولین آن ارگان‌ها باید با در نظر گرفتن منافع ملی و آنچه صلاح همه است به تصمیم‌گیری بپردازند.

استاندار قم با بیان اینکه اجازه تشکیل واحدهای ذوب سرب جدید نمی‌دهیم ابراز کرد: واحدهای ذوب سربی که اکنون مشغول فعالیت در استان هستند به اندازه کافی آلودگی ایجاد می‌کنند و دیگر نباید اجازه تشکیل واحدهای جدید را بدهیم.

وی بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای شناسایی واحدهای ذوب سرب غیرمجاز تاکید کرد و گفت: این واحدها به قدری زیاد هستند که دولت به تنهایی نمی‌تواند همه آنها را شناسایی کند بنابراین باید از ظرفیت‌های مردمی برای این امر استفاده کنیم.

صادقی با اشاره به پیشنهاد ایجاد محدودیت برای فعالیت واحدهای ذوب سرب مجاز گفت: در این زمینه باید تصمیم معقولی بگیریم که هم به نفع سرمایه‌گذار هم به نفع محیط زیست باشد و جلوی بی‌قانونی‌ها گرفته شود.

وی افزود: محدود کردن فعالیت واحدهای ذوب سرب مجاز به خاطر از بین بردن واحدهای غیر مجاز کار درستی نیست و نباید به بهانه محیط زیست از مسئله اشتغال غافل شد به همین دلیل ما تاکید ویژه‌ای بر امر همه جانبه‌نگری داریم.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار