عضو کمیسیون امنیت‌ملی مجلس پشت پرده حمله به یمن را کشورهایی دانست که از روند شکل‌گیری موازنه قدرت در منطقه احساس خطر می‌کنند و با اقدامات گوناگون سعی در بر هم زدن تعادل منطقه به نفع خود دارند.
کد خبر: ۱۹۲۹۸
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۷ 06 April 2015

تابناک فارس به نقل از تسنیم؛نوذر شفیعی، با اشاره به اینکه عربستان و هم‌پیمانانش در یمن ناکام می‌مانند و باید منتظر عواقب این حمله باشند، اظهار داشت: هر یک از این کشورها با بحران‌های داخلی و خارجی درگیر هستند و حمله به یمن این بحران‌ها را تشدید می‌کند.

وی درباره علت اصلی این حمله و تجاوز نظامی گفت: عربستان یمن را جزو حوزه نفوذ خود می‌داند درحالی که جریاناتی که در این مدت در یمن رخ داده سبب شده یمن به سمت یک کشور مستقل پیش رود و عربستان این مسئله برنتافته و به یمن حمله نظامی کرده است.

شفیعی با بیان اینکه استقلال‌طلبی در یمن یک پدیده فکری و عقلانی با پشتوانه مردمی است، افزود: رفتار مردم یمن برای کسب استقلال یک رفتار عقلانی و مطابق با گفتمان‌های رایج در عرصه بین‌المللی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افکار عمومی جهانی دخالت نظامی به یک کشور و ملت خواهان استقلال را برنمی‌تابد، خاطرنشان کرد: شاید عربستان با حمله نظامی به یمن در کوتاه مدت به اهداف خود دست یابد اما این مسئله در بلندمدت منافع عربستان را تامین نمی‌کند و حتی به ضرر عربستان تمام می‌شود.

وی پشت پرده این حمله را کشورهایی دانست که از روند شکل‌گیری موازنه قدرت در منطقه احساس خطر می‌کنند و با اقدامات گوناگون سعی در برهم زدن تعادل منطقه به نفع خود هستند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار