کد خبر: ۱۹۵۳۵
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۵ 07 April 2015
رئیس پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران بر ضرورت ارتباط بیشتر دستگاه‌های اجرایی با دانشگاه‌ها تاکید کرد.
دکتر علی سلاجقه، درگفت و گو با ایسنا اظهارکرد: دانشگاه پیکره اصلی جامعه است و هرگام بزرگی که درکشور برداشته شده با مساعدت دانشگاهیان بوده است.
وی  افزود: امروز اگر می‌خواهیم مشکلات حوزه‌های مختلف به ویژه مسائل زیست محیطی ومنابع طبیعی حل شود باید دست یاری به سوی دانشگاهیان دراز کنیم.
وی ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر دستگاه‌های اجرایی ارتباط کم رنگی با دانشگاه‌ها دارند و از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های این مراکز کمتر استفاده می‌کنند.
این مسئول گفت: برای حل مشکلات زیست‌محیطی و منابع طبیعی باید پشت میز نشستن، ارائه طرح‌های غیراجرایی و سخنرانی‌ها را کنار بگذاریم و به طور عملی وارد میدان کار شویم.
وی ادامه داد: حل مشکلات زیست محیطی کشور در صورتی امکان‌پذیر است که تمام سختی‌ها را به جان بخریم و توانستن را به خود ثابت کنیم.
رئیس پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران یادآورشد: برای این‌که بتوانیم از آسیب‌های که منابع طبیعی را تهدید می‌کند جلوگیری کنیم درکنار اعتبار به افراد متخصص دراین حوزه نیز نیاز داریم؛ چرا که اعتبارات بدون تخصص کاری از پیش نمی‌برند.
وی در پایان اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی و دولت باید به دانشگاهیان اعتماد کنند و ازتوانایی‌های آنان برای پیشبرد اهداف نظام در زمینه‌های مختلف استفاده کنند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار