کد خبر: ۱۹۵۵۹۳
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۰ 09 March 2016
شهرستان شفت با چهار منطقه گردشگری، ۲۵ اثر شناخته شده تاریخی و دو اثر ملی، با ۲۵۵ هتل آپارتمان و خانه مسافر چشم انتضار حضور گردشگران نوروزی است.

شفت شهرستانی با بیش از ۷۰ هزار نفر جمعیت است که دارای دو بخش و چهار دهستان بوده و از شمال شرق به شهرستان رشت، از جنوب و جنوب شرقی به استان زنجان و شهرستان رودبار و از غرب به شهرستان های فومن و صومعه سرا متصل است.

شهرستانی که هم جلگه ای هم کوهستانی وکوهپایه ای محسوب شده و مردمان آن به کشاورزی و پرورش دام و طیور، تولید عسل، شیلات و آبزیان و چای و... مشغول هستند و به دلیل داشتن جاذبه های گردشگری و زیارتی و سیاحتی فراوان هر ساله شاهد حضور گسترده مسافران است.

از امامزاده ابراهیم و اسحاق (ع)، آبشار دودوزن، سد خاکی سقالکسار، استخر طبیعی نورماس در روستای کلاچ خندان از توابع دهستان جیرده تا تالاب آب بندان گیلده همه و همه مناطقی بکر و زیبا برای حضور گردشگران در ایام نوروز و تعطیلات تابستان است.

هر چند از مبادی ورودی استان هیچ تابلوی راهنمایی که نشان از وجود این شهرستان و مناطق گردشگری آن داشته باشد به چشم نمی خورد ولی مسافرانی که  وارد این دیار می شوند به دلیل جاذبه بکر طبیعی و زیارتی آن مشتری هرساله شده و با خود از این دیار شاه بلوط، گل و گیاه زینتی، صنایع دستی همچون شال، جوراب، حصیر، زیلو و سبد به شهرهایشان سوغات می برند.

با توجه به فرارسیدن تعطیلات نوروزی و سفر هموطنان به مناطق گردشگری این شهرستان، جلسه ستاد تسهیلات سفر و هماهنگی دستگاه های اجرای امر همچون سایر شهرستان ها عصر چهارشنبه در شهرستان شفت برگزار شد.

ضرورت ارتقای سطح فرهنگی شهرستان در برخورد با مسافر

فرماندار شفت در این جلسه در خصوص ساماندهی تسهیلات سفر شهرستان شفت، اظهار کرد: مسئولان دستگاه های اجرایی خود باید موجب ارتقای فرهنگ شهروندان در برخورد با مسافران شوند.

یونس محمودی افزود: باید تلاش شود تا با رفتاری مناسب و ارائه خدمات خوب موجب ماندگاری گردشگران و مسافران در شهرستان و رونق اقتصادی شویم.

وی با تأکید بر آمادگی همه دستگاه های عضو ستاد تسهیلات سفر شهرستان، خاطرنشان کرد: روسای دستگاه ها همان گونه که در مواقع بحران حضور فعال داشته اند در بخش خدمات سفر نیز فعالانه تلاش کنند.

محمودی با بیان اینکه حضور مسافر و گردشگر در تعطیلات نوروز موقعیت مناسبی برای سودجویان برای تغییرکاربری زمین های کشاورزی فراهم می کند، گفت: جهاد کشاورزی شهرستان و تمامی بخشداران و دهیاران باید با هرگونه تغییر کاربری برخورد قاطع انجام دهند.

فرماندار شفت با درخواست از شهرداران مبنی بر بازسازی و مرمت و رعایت بهداشت سرویس های بهداشتی و نمازخانه های بین راهی و معابر شهری، تمیزی این اماکن را نشانه فرهنگ بالای مردم شهرستان در چشم گردشگران اعلام کرد.

وی با تأکید بر توجه به حوزه های فرهنگی و اجتماعی توسط مسئولان دستگاه های اجرایی، توجه به این حوزه ها را جدا از حوزه های عمرانی ندانست.

آمادگی ۲۵۵ هتل آپارتمان و خانه مسافر برای پذیرایی از مسافران

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شفت در ادامه این جلسه با اشاره به راه اندازی دو ایستگاه اطلاع رسانی، صنایع دستی و راهنمایی و رانندگی در ورودی و خروجی شهرستان، گفت: این ایستگاه ها با همکاری هلال احمر و پلیس راهور برپا می شود.

محمدرضا امیری نژاد با اشاره به جایگاه شهرستان شفت از نظر جاذبه های گردشگری، افزود: در نوروز ۹۴ شاهد رشد یک درصدی ماندگاری مسافر در این شهرستان بودیم.

وی شهرستان شفت را دارای ۲۵ اثر تاریخی شناخته شده و دو اثر ثبت شده در فهرست آثار ملی عنوان و خاطرنشان کرد: در این شهرستان چهار منطقه نمونه گردشگری و یک روستای هدف گردشگری وجود دارد.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شفت با بیان اینکه ۲۵۰ خانه مسافر و پنج هتل آپارتمان برای پذیرایی از مسافران و گردشگران در تعطیلات نوروز آماده ارائه خدمات هستند، تصریح کرد: ۲۰ رستوران و ۱۲ سفره خانه سنتی نیز در این ایام خدمات ارائه می دهند.

وی در ادامه سفال، شال بافی و حصیر بافی را از صنایع دستی این شهرستان برشمرد و گفت : شهرستان شفت دارای ۵۰۰ هنرمند فعال در زمینه صنایع دستی است.

امیری نژاد با بیان اینکه نوروزی خوانی و عروس گله از برنامه های سنتی این منطقه است، اظهار کرد: در تلاش هستیم که این برنامه ها را برای ایام عید و تعطیلات نوروز برای گردشگران به نمایش بگذاریم.

آمادگی آموزش و پرورش با ۳۲ کلاس برای پذیرش مسافران

رئیس اداره آموزش و پرورش شفت در خصوص پذیرش مسافران نوروزی توسط ستاد اسکان آموزش و پرورش شهرستان در این جلسه اظهار کرد: آموزش و پرورش شهرستان سال گذشته پذیرای  دو هزار و ۷۵۲ نفر مسافر بوده است.

عبدالله رنجی  تعداد محل های اسکان مسافران نوروزی در نوروز ۹۴ را سه مدرسه دانست و گفت: با توجه به استقبال خوب مسافران نوروزی، امسال ستاد اسکان آموزش و پرورش چهار مدرسه با ۳۲ کلاس و تمامی امکانات را برای پذیرایی از مسافران نوروزی در نظر گرفته است.

وی با اشاره به پذیرش مسافران نوروزی از تاریخ ۲۶ اسفند ماه، افزود: رزو اتاق به صورت اینترنتی صورت می گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار