رئیس خانه مطبوعات استان اردبیل خبرداد:
رئیس خانه مطبوعات استان اردبیل با تایید خبر حذف شدن بیمه 300 نفر از هنرمندان و خبرنگاران در استان اردبیل نسبت به پیگیری آن و تلاش برای رفع این مشکلات قول مساعد داد.
کد خبر: ۱۹۷۴۶
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۷ 07 April 2015

به گزارش خبرگزاری فارس، مهدی حسین‌نژاد اظهار کرد: اخیرا صندوق حمایت از هنرمندان و نویسندگان لیست 300 نفر از افرادی که نامشان از پوشش بیمه‌ای حذف شده است را به بیمه‌ها اعلام کرده که ضرورت دارد مسئولان به ویژه وزارت ارشاد با همفکری و پیگیری بیشتر این مشکلات و نارسایی‌ها را برطرف کنند.

وی افزود: برای گروه‌های هنری قرار شده است با تاییدیه انجمن‌ها و همراهی وزارت ارشاد مشکلات به وجود آمده برطرف شود، اما مشکل خبرنگاران در خصوص برقراری بیمه حذف شده هنوز در هاله‌ای از ابهام است.

رئیس خانه مطبوعات استان اردبیل گفت: معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد اعلام کرده است که کل نشریات باید خبرنگاران را بیمه کنند در حالی که به دلیل نامناسب بودن وضعیت درآمدی صاحبان نشریات در این زمینه بعید به نظر می‌رسد کار خاصی انجام شود.

حسین‌نژاد بیان کرد: نوعی بی‌اعتمادی بین نشریات با وزارت ارشاد رخ داده است به طوری که آنها با توجه به پرداخت نشدن یارانه خودشان اعتمادی به وزارت ارشاد ندارند و کمتر تمایل به بیمه کردن افراد زیر پوشش خود دارند و این نیز منطقی به نظر می‌رسد.

این مسئول ادامه داد: با همفکری و هماهنگی که با مدیرکل بیمه تامین اجتماعی استان اردبیل داشتیم قرار شده است با حضور خود افرادی که بیمه آنها در مجموع صنف خبرنگاران حذف شده برطرف شود و آنها نسبت به ادامه پوشش بیمه‌ای خود امیدوار باشند.

رئیس خانه مطبوعات استان اردبیل در پایان یادآور شد: تلاش می‌کنیم تا با رایزنی‌هایی که با تامین اجتماعی استان داریم و مراجعه خود خبرنگاران مشکل به وجود آمده برای حدود 50 نفر از خبرنگارانی که اغلب نیز افراد باسابقه هستند و پوشش بیمه‌ای آنها در سال جدید با مشکل و نارسایی روبه‌رو شده برطرف شود.


منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
منصور
|
United States
|
۰۲:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
با عرض سلام. به نظر من بالای سیصد نفر عپفقط تو مو سیقی استان هستن که باید اسمشون از لیست هنرمندان موسیقی در قسمت بیمه حذف بشه.متاسفانه این نشان دهنده نا کار آمدی مسیولان این حوزه هستش که غیر هنری رو به عنوان هنرمند معرفی میکنن. در حالی که اکثر هنرمندای واقعی از لحاظ مالی تو استان اونقده ضعیف هستن که بیمه شون لغو شده. بنده خودم شاهدم که چندین نفر لیاقت بیمه شدن رو نداشتن یارو راننده وانته فقط یه دونه کیبورد خریده نه نوازندگی بلده نه هیچی شده بیمه هنرمندان.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار