قطار پتروشیمی هگمتانه همدان قبل از افتتاح رسمی به کما رفت وبا تعدیل تعدادی از کارگران خود همگان را در شوک فرو برد و باعث شک و تردید در مورد افتتاح این پتروشیمی در موعد مقرر خود شد.
کد خبر: ۱۹۷۵۳
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۳ 07 April 2015

قطار پتروشیمی هگمتانه همدان قبل از افتتاح رسمی به کما رفت  وبا  تعدیل تعدادی از کارگران خود  همگان را در شوک فرو برد و باعث شک و تردید در مورد افتتاح این پتروشیمی در موعد مقرر خود شد.

به گزارش تابناک همدان ؛  شرکت بزرگ پتروشیمی هگمتانه که بیش از 150 نفر کارگر دارد در ماه‌های پایانی سال 93 آماده بهره‌برداری شد اما به دلیل افت و خیزهای فراوانی که از ابتدای تاسیس داشته هیچ‌گاه امنیت شغلی کارگران را تضمین نکرده است و آنان همواره در وضعیت بلاتکلیفی قرار داشته‌اند.

مسئله اصلی این است که مسئولان تکلیف کارگرانی که سابقه کار بعضی از آن‌ها تا 10 سال است - از زمان احداث این شرکت - را مشخص نمی‌کنند. این کارگران عمر خود را پای این کار گذاشته‌اند و نباید با آن‌ها اینگونه برخورد شود.

در این بین وعده‌هایی از سوی مسئولان پتروشیمی هگمتانه به کارگران مبنی بر اینکه حقوق، پاداش و عیدی کارگران تا 25 فروردین ماه پرداخت میشود داده شده است، از سوی دیگر آنها بر این اعتقاد هستند که مشکلات پیمانکاری و اختلاف سهامداران سبب بروز چنین مشکلاتی شده است.

پروژه پتروشیمی هگمتانه براساس اعلام مسئولان این پروژه، قرار بود برای 200 نفر بطور مستقیم و 2 هزار نفر غیرمستقیم شغل ایجاد کند، این شرکت با مشارکت 57 درصدی بخش خصوصی، 33 درصدی شرکت ملی پتروشیمی ایران و 10 درصدی یک شرکت ایتالیایی ساخته شده است اما به دلایل متعددی هنوز به مرحله بهره‌برداری نرسیده است.

با راه‌اندازی پتروشیمی هگمتانه واردات پودر و گرانول PVC گرید پزشکی به داخل کشور متوقف می‌شود و علاوه بر این با بهره‌برداری از این مجتمع، ایران به جمع صادرکنندگان یکی از کمیاب‌ترین محصولات پتروشیمی جهان می‌پیوندد.

حال باید دید این کارخانه با این وضعیت که قرار بود در خرداد افتتاح شود آیا به قول خود عمل می کند و سوت آن شنیده خواهد شد یا در کما خواهد ماند؟

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار