دبیر اجرایی خانه کشاورز هرمزگان گفت: محمد باقر نوبخت در آخرین سفر خود به هرمزگان در شورای اداری استان وعده داد دولت سود و جریمه تاخیر دیون کشاورزان را تعهد کند.
کد خبر: ۱۹۹۰۳۶
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۲ 16 March 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، ابوطالب جوادی در جمع خبرنگاران عنوان کرد: یکی از توقعاتی که بیش از دو دهه کشاورزان با آن درگیر هستند و پیرامون آن بحث و بررسی می شود، تعیین تکلیف دیون معوقه آنها به بانک های عامل است.
 
جوادی تصریح کرد: در آخرین سفری که دکتر نوبخت، معاون محترم رییس جمهور و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی به هرمزگان داشت، در شورای اداری استان با اظهار تفقد مخصوص، وعده داد که دولت سود و جریمه تاخیر دیون مورد بحث را متعهد شود و مطالبات بانک ها از کشاورزان، اصل پایه وام یعنی مبلغی که بدون سود و جریمه تاخیر باشد را پرداخت کنند.
 
   وی ادامه داد: انتشار وعده و فرمایشات وی در بین جامعه کشاورزی، موج امیدی را در بین آنان ایجاد کرد، اما متاسفانه تا این تاریخ، دستور العملی که بانک های عامل ملاک عمل قرار دهند ابلاغ نشده و پرونده های وام معوقه کشاورزان همچنان در کش و قوس اجرائیات و محاکم اجرایست.
 
   این فعال بخش کشاورزی در هرمزگان با اظهار اینکه یقین دارد وعده مساعد معاون محترم ریاست جمهور در این زمینه تحقق خواهد یافت، خاطر نشان کرد: بهتر است تحقق این وعده طوری ابلاغ و عملی شود که آبروی کشاورزان بیش از این دچار خدشه نشود و مورد بازخواست بانک های عامل و طلبکار قرار نگیرند.
 
   جوادی با تبریک حلول سال نو محضر کشاورزان و تولیدکنندگان سفره آب و رنگ دار مصرف کنندگان مواد غذایی افزود: کشاورزان هرمزگانی در سال جدید به انتظار ابلاغ این دستوالعمل و اجرایی شدن وعده موثر دکتر نوبخت به نمایندگی از دولت محترم تدبیر امید هستند که این امر می تواند بهترین عیدی سال95 برای آنان باشد.
 
   دبیر اجرایی خانه کشاورز اظهار کرد: لذت تحویل سال را کشاورزان وارسته و محترم بیشاز هر جمعیتی درک می کنند. زیرا تجدید حیات زمین و آنچه در آن رویش جدید دارد را به خوبی می بینند و در این تجدید حیات سال گذران امور دارند.
 
   وی ادامه ادامه داد: مایه کمال و امیدواری است که اولیائ امور، خانه دل خودشان را در سال نو از نگاهی که مناسب زندگی کشاورزان نباشد خالی کنند و نسبت به کشاورزان و کشاورزی نگاه جدیدتری داشته باشند.
 
   جوادی با بیان اینکه کشاورزی و تولیدات آن رکن اصلی اقتصاد مقاومتی به شمار می رود تصریح کرد: توجه و نگاه توام با مهرورزی بیشتر دولت به وظایفی که کشاورزان در این بخش دارند موجب می شود که در طول سال عایدات و محصولات بیشتری تولید کنند و اقتصاد کشور را در جامعه قوام و دوام بیشتری دهند.
 
   دبیر اجرایی خانه کشاورز هرمزگان با اشار به انتخابات 7اسفند نیز گفت: در انتخابات گذشته بیش حدود 62 درصد مردم مشارکت داشته اند. تفاوت مشارکت مردم تا 100درصد 38 درصد است که به اعتقاد صاحب نظران و کارشناسان این تفاوت مربوط به جوامع روستایی و کشاورزی نیست. زیرا همه کارشناسان اعتقاد دارند مشارکت در جوامع روستایی دقیقا 100درصد و شاهد جوش و خروش خاصی در زمینه حضور روستاییان در پای صندوق های رای بوده ایم.
 
   وی یادآور شد: در مقابل این احساس پاک و و مشارکت 100درصدی کشاورزان  و روستاییان که پاسخ به ندای رهبر معظم انقلاب بوده است، توقع ویژه می رود که دولت محترم در مقابل تحول تحویل سال، نگاه ویژه ای به زندگی و معیشت این جامعه داشته باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار