منتخب مردم بندرعباس در مجلس دهم، اشتغال را یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مسئولان و مردم عنوان کرد و گفت: همه ما در قبال ایجاد اشتغال جوانان مسئول هستیم.
کد خبر: ۱۹۹۰۴۰
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۹ 16 March 2016
به گزارش تابناک هرمزگان به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان، حسین هاشمی تختی در دوازدهمین نشست شورای هماهنگی مدیران دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان که به میزبانی اداره‌کل بیمه سلامت استان برگزار شد، اظهار داشت: برخلاف نظر برخی که مطرح کرده بودند که من مخالف غیربومی‌ها هستم، اینگونه نیست و باید از همه ظرفیت‌ها و نیروها بدون وابستگی استفاده کرد، اما اولویت اشتغال با بومیان است.
 
وی افزود: صنعتی که علیرغم اشتغال صدها نیرو، چرا باید حداقل آنها هرمزگانی باشد و چرا جوانی که هنوز دانشجو است و لیسانس ندارد مشغول به‌کار شود و جوان دیگری که مدت‌ها از دریافت مدرک لیسانسش گذشته هنوز بیکار است، باید چارچوبی تنظیم شود که مبتنی بر عدل و انصاف باشد.
 
منتخب مردم بندرعباس، قشم، حاجی‌آباد، بندرخمیر و ابوموسی در مجلس دهم با بیان اینکه حمایت از دولت و رفع مشکل مردم را سرلوحه قرار می‌دهم، گفت: وظیفه ماست با توجه به مشکلات متعدد در داخل و خارج،  دولت را مورد حمایت قرار داده و در جهت حل این مشکلات باید همدل شویم.
 
هاشمی تختی اضافه کرد: البته ما وکیل مردم هستیم و باید الام و دردهای مردم را منعکس کنیم چرا که نیت ما رفع مشکل مردم و کمک به دولت است.
 
وی گفت: آمادگی کامل دارم تا با نمایندگان دیگر سر منافع استان تعامل و همکاری داشته باشم.
 
منتخب مردم بندرعباس در پایان به‌منظور شناسایی و ساماندهی افراد جویای کار، پیشنهاد ایجاد سامانه ثبت‌نام متقاضیان اشتغال را مطرح کرد.
 
در ادامه این نشست، سید مصطفی ذوالقدر منتخب مردم شرق هرمزگان نیز بر وحدت و همدلی بین نمایندگان استان تاکید کرد.
 
وی با بیان اینکه عقیده‌ای بر حذف غیربومیان ندارم چراکه برای توسعه و آبادانی استان نیاز به تمام نیروها احساس می‌شود به پتانسیل‌های شرق استان به‌ویژه شهرستان میناب اشاره کرد و بیان داشت: با وجود این ظرفیت‌ها شایسته نیست که جوانان این منطقه بیکار باشند.
 
در ادامه این نشست مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان نیز با بیان اینکه همدلی و همگرایی بین اعضای شورای هماهنگی دستگاه‌های زیرمجموعه در استان هرمزگان مناسب است، گفت: به‌واسطه این امر، اقدامات خوبی در استان انجام شده است.
 
محمدعلی سلیمی ضمن ارائه گزارش عملکرد بررسی مصوبات جلسات گذشته گفت: شورای هماهنگی در 11 ماه گذشته 11 جلسه با 84 مصوبه تشکیل داده است که از این تعداد 64 مصوبه اجرایی و مابقی نیز در دست اجرا است.
 
وی تعاملات بین اعضای شورای هماهنگی استان را مثبت ارزیابی و اضافه کرد: هم‌فکری و همیاری علاوه بر تسریع در کارها، می‌تواند اعضاء را در رسیدن به اهداف و خدمت به جامعه هدف نزدیک‌تر سازد و این انسجام و همدلی سبب توسعه و پیشرفت استان خواهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار