یک متخصص تغذیه در خصوص مسمومیت هادر ایام نوروز گفت: برخی مواد غذایی مانند تخم مرغ فاسد و انواع سوسیس کالباس بعد از ۱۲ تا ۲۴ ساعت علائم خود را نشان می دهد.
کد خبر: ۱۹۹۴۲۸
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۹ 19 March 2016

یک متخصص تغذیه در خصوص مسمومیت هادر ایام نوروز گفت: برخی مواد غذایی مانند تخم مرغ فاسد و انواع سوسیس کالباس بعد از ۱۲ تا ۲۴ ساعت علائم خود را نشان می دهد.

زهره موسوی با اشاره به اینکه این مسمومیت ها معمولاً با تب همراه هستند ودر بعضی مواقع این مسمومیت ها در کودکان منجر به مرگ می شود گفت: مصرف آب سالم و نوشیدنی ها سالم و بدون گاز به ویژه دوغ شیوه مناسبی برای حفظ سلامتی در ایام نوروز است.

موسوی در ادامه خاطر نشان کرد: اگر هموطنان عزیز در ایام نوروز به مسافرت می روند برای جلوگیری از کم آبی و یبوست مقادیر مناسبی آب سالم همراه داشته باشند ضمن اینکه میوه ها و سبزی ها مانند هویج ،گوجه فرنگی و کرفس بهترین دوست آنها در طول مسافرت هستند زیرا حاوی آب ،املاح و ویتامین های مورد نیاز بدن هستند.

وی با بیان اینکه خوردن آجیل و تنقلات برای کودکان و خردسالان تهدیدی جدی برای سلامتی آنها است افزود: از آنجا که سیستم حفاظتی حنجره در کودکان و خردسالان هنوز کامل نشده است و ممکن است خوردن خوراکی های ایام نوروز به ریه آنها نفوذ کند و خطرات جدی مانند خفگی و عفونت های ریوی را در پی داشته باشد.

کارشناس تغذیه تاکید کرد : مصرف سبزی پلو با ماهی درشب اول عید گاهی با درد سر های همراه می شود که ممکن است نوروز را به کام افراد تلخ کند از جمله گیر کردن تیغ ماهی در گلو که باید در خوردن و پاک کردن تیغ های آن دقت لازم صورت گیرد .

وی در خاتمه یاد آور شد: چون دید و بازدید ها چندین بار در روز انجام می گیرد ودر این نشست ها تنقلات و شیرینی های زیادی تعارف و خورده می شود شایسته است که انتخاب هایمان را مدیریت کنیم تا دچار مشکل نشویم بخصوص افرادی که بیمارهای مانند فشار خون و دیابت دارند .


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار