جاسک شرقی‌ترین شهرستان در هرمزگان با مناظری دیدنی و جذاب آماده استقبال از میهمانان نوروزی است.
کد خبر: ۱۹۹۴۸۸
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۲ 17 March 2016

به گزارش تابناک هرمزگان، شهر جاسک در کرانه دریای عمان و شرق تنگه هرمز قرار دارد و مسافت آن با بندرعباس مرکز استان هرمزگان 325 کیلومتر است.

این شهرستان به لحاظ موقعیت جعرافیایی و اقلیمی و قرار گرفتن در منطقه گرم و مرطوب در کنار سواحل دریای عمان و همچنین وجود زمین‌های مستعد برای پرورش دام و صید و صیادی بر جاذبه‌های منطقه افزوده است.

کشاورزی یکی از عمده شغل‌هایی است که مردم به آن علاقه بسیار دارند و از زمان پیشین با پوست و استخوان آنان آمیخته شده است.

علاوه بر کشاورزی تعداد قابل توجهی از مردم با عنایت به ساحل 310 کیلومتری شهرستان به صید و صیادی مشغول هستند.

* چشمه‌های آبگرم پوراف

چشمه‌های ساحلی و آب‌معدنی بسیاری در این منطقه بویژه شهر جاسک وجود دارد که برای مردم بسیار حائز اهمیت است و ویژگی درمانی دارند. یکی از شناخته‌شده‌ترین و شگفت‌انگیزترین آن‌ها "چشمه آبگرم پوراف" در 25 کیلومتری شرق جاسک و در ساحل دریا قرار دارد.

این منطقه دارای جنگل حرای وسیعی است که مانند جزیره‌ای زیبا در روبروی خور پوراف، سر از آب بیرون کشیده و چشم‌اندازی زیبا و پسندیده‌ای به خود گرفته است.

* غار سادرمند

غار سادرمند بنایی است تاریخی که در 30 کیلومتری شهرستان جاسک به شکل دو غار با دو دهانه واقع شده است، تاریخ ساخت آن روشن نیست، اما تکه سفال‌هایی که از اطراف غار به دست آمده، متعلق به دوران ساسانی تا اوایل زمان ظهور اسلام است که نشان‌دهنده ساخت این غار در پیش از اسلام است و تا دوران اسلامی کاربرد داشته است.

* جنگل‌های حرا

یکی از جاذبه‌های زیبا و طبیعی جاسک وجود جنگل‌های حرا است که گردشگران زیادی را سالانه جلب خود می‌کند.

جنگل حرا به طور دائم در معرض جزر و مد منظم آب دریا قرار دارد، به‌طوری که در زمان جزر، درختان از بستر آب بیرون می‌آیند و به‌صورت جزایری پراکنده نمایان می‌شوند و در هنگام مد تمام جنگل در زیر آب رفته و پنهان می‌شوند.

پرندگان زیبا و نادر مانند: فلامینگوها، اگرت بزرگ، گیلان‌شاه در کنار پلیکان‌ها مناظر جالبی را در نواحی حرا پدید می‌آورند.

در منطقه جاسک به درختان حرا "تمر" می‌گویند و این جنگل‌ها بیشتر در اطراف شهر و در شرق آن به صورت پراکنده دیده می‌شوند که در امتداد "خور خلاصی" کشیده شده‌اند.

*آب گرم سدیج

سدیج، چشمه آب گرم از نوع گوگردی است که در ادامه رودخانه و در جنوب کوه‌های گرد قرار گرفته است، آب این چشمه برای دردهای روماتیسمی بسیار مفید است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار