فرمانده پلیس دریابانی استان هرمزگان گفت: در سال 1394 تعداد 232 متجاوز به آ‌‌ب‌های هرمزگان دستگیر شدند که عمده آنها ملوان و خدمه دریایی بودند.
کد خبر: ۱۹۹۵۵۴
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۶ 17 March 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، علی میرشمسی عصر امروز در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: تعداد پرونده‌های قاچاق بالای 100میلیون تومان در سال 94 بیش از 100 فقره بوده که منجر به توقیف یک هزار و 562 فروند شناور و 374 دستگاه خودرو شده است.
 
وی عنوان کرد: پدیده قاچاق نابود کننده اقتصاد کشور و ضربه‌زننده به ثبات اقتصادی جامعه است و برخورد با این پدیده در دستور کار جدی دریابانی در سراسر استان هرمزگان و استان‌های هم‌جوار قرار گرفته است.
 
فرمانده پلیس دریابانی استان هرمزگان افزود: در پی عملیات‌های متعدد یگان‌های دریابانی در سراسر این استان بیش از 42 میلیون نخ سیگار در 12 ماهه اخیر کشف شده است که با میزان کشفیات سال قبل برابر می‌کند.
 
میرشمسی با بیان این که در بحث کشف سلاح گرم نیز 42 درصد نسبت به سال گذشته افزایش کشفیات داشته‌ایم، اظهار کرد: 48 هزار گونی برنج قاچاق، 134 هزار بطری آبمیوه 23 هزار کیلو فرآورده‌های شیلاتی، 514 هزار ثوب انواع پوشاک، بیش از 96 هزار قلم لوازم آرایشی از دیگر کشفیات یگان‌های دریابانی در آبهای استان هرمزگان بوده است.
 
وی خاطر نشان کرد: در طول 12 ماهه اخیر 2200 نفر قاچاقچی نیز دستگیر شده‌اند که با تکمیل پرونده آنها به دستگاه قضایی معرفی شده‌اند.
 
فرمانده پلیس دریابانی هرمزگان اضافه کرد: در طول یک سال اخیر بیش از یک میلیون و 600 هزار لیتر سوخت قاچاق نیز کشف شده که با توجه به میزان کشفیات سال قبل حدود 91 درصد کاهش را شاهد بوده‌ایم.
 
وی عنوان کرد: 232 نفر نیز به عنوان متجاوز مرزی به آبهای کشورمان ورود غیرمجاز داشتند که از سوی یگان‌های دریابانی شناسایی و دستگیر شدند. شغل عمده دستگیرشدگان ملوان و خدمه دریایی بوده که برای ماهیگیری به مرزهای دریایی کشورمان ورود غیرمجاز داشته‌اند.
 
لازم به ذکر است که پلیس دریابانی در ایام تعطیلات نوروز 16 ایستگاه دریایی مرزی در استان راه‌اندازی کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار