رئیس اداره صنعت و معدن خمینی شهر :
تابناک: رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت خمینی شهر گفت: با وجود اشتغال زایی مناسب در خمینی‌شهر، سرمایه‌داران برای گردش سرمایه خود با مشکلات و موانع بسیاری روبرو هستند که امید داریم بتوانیم مشکلات این کارآفرینان را رفع شود.
کد خبر: ۲۰۱۶۱
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۲ 08 April 2015
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، اسماعیل نادری با اشاره به رتبه دوم خمینی شهر بعد از قم در زمینه حمل دام سبک کشور اظهار داشت: خمینی شهر با داشتن کشتارگاه سنتی نقش جهان با کشتار 3 هزار دام سبک و تولید 100 تن گوشت در روز، علاوه بر تامین گوشت شهرستان، 50 درصد گوشت کلانشهر اصفهان را نیز تهیه می‌کند و مجوز دو کشتارگاه صنعتی جدید همراه با دو میدان دام برای هر کشتارگاه اخذ شده و در آینده خمینی شهر قطب گوشت در مرکز کشور می شود.

وی افزود: شهرداری برنامه های خوبی برای توسعه شهرک صنعتی دوشاخ و ساماندهی مشاغل مزاحم و نیمه مزاحم شهری دارد که البته با مشکل کمبود زمین، واگذاری زمین ها از طرف راه و شهرسازی استان و کمبود بودجه رو به رو است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت خمینی شهر تصریح کرد: شهرداری خمینی شهر با ساخت جاده اختصاصی شهرک دوشاخ و عدم ورود کامیون ها به شهر، قدم نخست را برای بهبود کار در این شهرک برداشته و ما امید داریم که با ساخت این جاده علاوه بر حل مشکلات ترافیکی و امنیت شهرستان، اعتماد مالکان و سرمایه گذاران برای بهبود مشاغل و سرمایه گذاری در این شهرک جلب شود و انتظار می رود مسئولان استان و شهرستان ، شهرداری را در این امر مهم یاری کنند.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری باید برای تعریف کاربری زمین ها در این شهرک اقدام کند تا قیمت زمین در این منطقه افزایش نداشته باشد چرا که با افزایش قیمت زمین، سرمایه داران حاضر به سرمایه گذاری در این شهرک نیستند و نمی توان خدمات خوبی را ارائه داد.

نادری با انتقاد از وضع اشتغال کشور گفت: حرص مدرک گرایی در کشور فراگیر شده و همه به دنبال کار مرتبط با رشته خود می گردند که این موضوع، کشور را با مشکل رو به رو کرده و اگر حل نشود در آینده یک بحران در کشور داریم، به طوری که بیشتر کارگران مشاغل سخت شهرستان از جمله کارگران ساختمانی و کارگران سنگبری ها، اتباع غیر ایرانی از جمله افاغنه هستند.

وی بیان کرد: در خمینی شهر 170 واحد ریخته گری وجود دارد که همه آن ها از سوخت مازوت استفاده می کنند که این امر موجب افزایش آلودگی  هوا در شهرستان شده و پیگیری استانداری برای جابه جایی و انتقال این واحدها به شهرک بزرگ اصفهان نتیجه ای نداشته چرا که خرید زمین در آن شهرک و تبدیل کوره سنتی به کوره برقی که یک میلیارد تومان هزینه دارد که در توان این قشر ضعیف جامعه نیست و انتقال آنها به شهرک بزرگ به دلیل دوری راه، غیر ممکن به نظر می رسد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان خمینی شهر گفت: تعدادی از این واحدها به دلیل آلایندگی زیاد توسط محیط زیست شهرستان پلمپ شده اند اما نمی توان تمامی این واحدها را بست زیرا علاوه بر نیاز صنعت به این حرفه، مشکل بیکاری شهرستان زیادتر می شود تا جایی که هر کدام از این واحدها بین 2 تا 5 نفر اشتغال زایی دارند.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از راه های حل مشکل بیکاری شهرستان، صنعت گل و گیاه است چرا که خمینی شهر بزرگترین قطب تولید گل شب بو در کشور و بزرگترین تولید کننده گل و گیاه در استان است البته این امر نیز همکاری مسئولان از جمله مسئولان استان را می‌طلبد.

نادری با بیان اینکه خمینی شهر بزرگترین قطب تولید صنایع چوبی استان بوده، تصریح کرد:500 دانش آموز فارغ التحصیل رشته صنایع چوب داریم که با راه اندازی شهرک چوب نزدیک شهرک صنایع غذایی، می توانیم رتبه برتر کشوری را به دست آوریم.

وی بیان کرد: ما از اداره جهاد کشاورزی درخواست می‌کنیم تا زمین های کشاورزی را که خشک شده و قابلیت کشت ندارند، تغییر کاربری داده و مجوز تبدیل به شهرک چوب و صنایع غذایی را بدهند تا از ساخت و سازهای بی رویه مسکونی که بدون اصول شهرسازی است و فقط منجر به افزایش جمعیت شهرستان می شوند، جلوگیری شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان خمینی  شهر افزود: باید قیمت این زمین ها کم باشد تا مورد استقبال قرار گیرد و در کنار این شهرک ها، نمایشگاه برای عرضه محصولات چوبی و صنایع وابسته به چوب دائر شود تا بتوان بازار را در دست گرفت و صنایع دستی این حوزه نیز رونق بگیرد.

وی گفت: یکی دیگر از رتبه های خمینی شهر در استان، رتبه یک تولید پوست و چرم است که به دلیل آلایندگی به شهرک چرم شهر منتقل شده اند و البته بخشی از فرآوری آن در خارج از کشور انجام می شود و ما به زودی با راه اندازی اتحادیه پوست و روده برای نخستین بار، می توانیم بخشی از عوارض و دارایی آن را در شهر نگه داریم.

نادری با بیان اینکه خمینی شهر با داشتن 400 واحد نساجی از جمله ملحفه بافی که در شهرک صنعتی دوشاخ و کوی بافندگان درچه مستقر هستند و بعضی از آن ها کارگاه های صنعتی مجهزی هستند ، رتبه یک استان را دارد، افزود: متاسفانه با ورود کالاهای چینی به بازار، این شغل پر سود و بسیار آسیب پذیر رکود فراوان داشته و باید در این زمینه برنامه ریزی های کلانی صورت بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مشاغل بومی و منحصر به فرد شهرستان، کار دست با ضایعات سنگ و تهیه کارهای دستی، نماکاری و محصولات تزئینی از جمله معرق کاری سنگ و بادبری نام دارد و با وجود اشتغال زایی مناسب، سرمایه داران به دلیل سرمایه در گردش بسیار زیاد با مشکل مواجه هستند و امید داریم بتوانیم مشکلات این کارآفرینان را رفع کنیم.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان خمینی شهر بیان کرد: خمینی شهر با داشتن 2 هزار و 500 واحد تراشکاری، فرزکاری، جوشکاری بعد از اصفهان رتبه دوم استان را دارد و این واحدهای صنعتی، نیمه صنعتی و خدمات فنی مهندسی با تولید قطعات مهندسی و ارسال به کارخانجات بزرگ و صنایع مادر، علاوه بر رفع نیاز صنعت توانسته اند با اشتغال حداقل 3 نفر در هر واحد ، سهم بزرگی در اشتغال زائی شهرستان داشته باشند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار