دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان اردبیل گفت: نمایشگاه عکس جاذبه‌های گردشگری و تاریخی استان اردبیل در محل ستاد اجرایی خدمات سفر واقع در نگارخانه خطایی مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی برای بازدید علاقه‌مندان تا پایان تعطیلات نوروزی برپا شده است.
کد خبر: ۲۰۱۶۲۸
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۳ 24 March 2016

به گزارشخبرگزاری تسنیمازاردبیل، کریم حاجی‌زاده در بازدید از محل ستاد اجرایی خدمات سفر استان در نگارخانه خطایی اردبیل اظهار داشت: نمایشگاه عکس جاذبه‌های گردشگری و تاریخی استان اردبیل در محل ستاد اجرایی خدمات سفر واقع در نگارخانه خطایی مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی برای بازدید علاقه‌مندان تا پایان تعطیلات نوروزی برپا شده است.

وی از برپایی آتلیه عکاسی آلاچیق عشایری شاهسون برای گرفتن عکس یادگاری گردشگران نوروزی در محل ستاد اجرایی خدمات سفر استان واقع در نگارخانه خطایی مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی در طول تعطیلات نوروزی خبر داد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: با برپا شدن آلاچیق عشایری شاهسون در محل ستاد اجرایی خدمات سفر استان برای نخستین بار فرصت پوشیدن لباس‌های سنتی عشایر شاهسون و گرفتن عکس یادگاری برای میهمانان نوروزی استان فراهم شد.

حاجی‌زاده هدف از برپایی آلاچیق عشایری به عنوان آتلیه عکاسی را آشنایی گردشگران نوروزی با سازه آلاچیق، چیدمان و تزئینات داخلی آلاچیق‌ها، سبک زندگی، لباس‌های سنتی عشایر، صنایع دستی، موسیقی سنتی، آئین‌ها و آداب و رسوم عشایر در نگارخانه خطایی اردبیل برشمرد و افزود: استان اردبیل دارای قابلیت‌ها و توانمندی‌های گردشگری بسیاری به ویژه در حوزه گردشگری عشایری است.

وی نقش عشایر را به عنوان یکی از قطب‌های توسعه گردشگری استان در تقویت و بسط جذب گردشگر به استان بسیار مؤثر دانست و بیان کرد: مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی و اکوتوریسم و در زیرمجموعه آن امور عشایری دو ظرفیت بالقوه استان در جذب گردشگران خارجی به شمار می‌آیند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار