مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان تهران گفت: شش هزار و 700 واحد مسکن روستایی در استان مقاوم سازی و بهسازی خواهد شد.
کد خبر: ۲۰۳۳۹
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۲ 08 April 2015

نصرالله دهقانی در گفت و گو با ایرنا افزود: مقاوم سازی و بهسازی واحدهای مزبور امسال در دستور کار این بنیاد قرار گرفته است.

وی انجام فعالیت های عمرانی درروستاها را درکنار ساخت مسکن از وظایف بنیاد مسکن دانست و گفت: کارهای عمرانی روستاها در قالب طرح های هادی به مرحله اجرا در می آید.

دهقانی طرح هادی را سند توسعه روستا ها عنوان کرد و افزود: هرفعالیتی درزمینه ساخت و ساز روستایی باید مطابق با این طرح باشد.

وی تخریب مسکن روستایی در اثر سوانح و حوادث طبیعی را یکی از مشکلات موجود دانست و تصریح کرد: بنیاد مسکن در سه برنامه طراحی شده ماموریت یافته سالانه نوسازی، مقاوم سازی و بهسازی200 هزار واحد مسکن روستایی را انجام دهد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران افزود: تاکنون نوسازی، بهسازی و مقاوم سازی 18هزار و پانصد واحد مسکن روستایی را به انجام رسیده است و سال جاری نیز شش هزار و 700 واحد را مقاوم سازی خواهیم کرد.

دهقانی از اختصاص تسهیلات برای نوسازی و بهسازی واحد های مسکن روستایی خبرداد و گفت: سقف این تسهیلات 150میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران تاکید کرد: زمان باز پرداخت این تسهیلات 15ساله با کارمزد حداکثر پنج درصد در نظر گرفته شده است که گام بسیار خوبی برای نوسازی مسکن روستایی است.

دهقانی با بیان اینکه هرساله از محل اعتبارات دولتی مبالغی به بنیاد مسکن برای اجرای طرح هادی در روستاها تعلق می گیرد افزود: سال گذشته حدود 40میلیارد ریال اعتبار در اختیار بنیاد مسکن استان تهران قرار گرفت که در نتیجه آن در 70 روستا فعالیت ها درحال انجام است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار