فرمانده پلیس راه هرمزگان گفت: از روزهای نخست سال جاری تاکنون 74 فقره تصادف ثبت و 13 نفر هم در جاده‌های هرمزگان جان خود را از دست دادند.
کد خبر: ۲۰۳۷۶۱
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۴ 29 March 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، علی مجیدزاده با بیان اینکه در سال گذشته 106 فقره تصادف منجر به جرح و فوت در جاده‌های هرمزگان در تعطیلات نوروزی صورت گرفت، اظهار داشت: امسال 74 فقره تصادف داشته‌ایم که به نسبت سال گذشته، کاهش 30 درصدی را مشاهده می‌کنیم.
 
وی  از منع تردد خودروهای سنگین در روز 12 فروردین در محور استان خبر داد و گفت: رانندگان خودروهای سنگین از اکنون با برنامه‌ریزی نسبت به ورود به جاده‌ها اقدام کنند تا از بروز حوادث و تصادفات جلوگیری شود.
 
مجیدزاده ادامه داد: 13 نفر در تعطیلات نوروزی 94 جان خود را از دست دادند که این رقم در سال جاری هم  به 13 نفر رسیده است.
 
فرمانده پلیس راه هرمزگان با اشاره به آمار تصادفات جرحی در استان تصریح ‌کرد: 96 فقره تصادف منجر به جرح در سال گذشته رخ داد و 184 نفر مجروح شدند؛ در حالی که این آمار در سال جاری به 63 فقره و 89 نفر مجروح رسید و کاهش 34 درصدی را شاهدیم.
 
وی با تاکید بر رعایت قوانین و ضوابط راهنمایی و رانندگی توسط رانندگان برای انجام سفرهایی مطمئن در جاده‌ها، خاطر نشان ساخت: سبقت و سرعت غیرمجاز، پرهیز از اضافه سرنشین، صحبت نکردن با تلفن همراه، بستن کمربند ایمنی و ممنوعیت نشستن افراد زیر 12 سال در صندلی جلو، از اهم مواردی است که رانندگان و سرنشینان یک خودرو در جاده‌ها باید رعایت کنند.
 
مجیدزاده اضافه کرد: بیشترین تخلفات در جاده‌های برون شهری، عدم استفاده از کمربند، سرعت غیرمجاز و عدم توجه به جلو است.
 
وی تاکید‌ کرد: استفاده از کمربند ایمنی در خودروها و کلاه ایمنی برای موتورسواران سبب می‌شود تا 70 درصد از هرگونه جراحات بدنی که به خصوص  سر است، کاهش یابد.
 
فرمانده پلیس راه هرمزگان اظهار داشت: برای مسافرت با نوزادان پیشنهاد می‌شود از صندلی مخصوص کودک استفاده شود تا تلفات در هنگام بروز حادثه به حداقل برسد.
 
فرمانده پلیس راه هرمزگان در پایان گفت: انتظار می‌رود رانندگان با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی جاده‌هایی ایمن را برای رانندگی به وجود بیاورند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار