مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هرمزگان گفت: 13 فروردین روز پیوند انسان با طبیعت است و گردشگران باید در حفظ منابع طبیعى تلاش کنند.
کد خبر: ۲۰۴۴۷۰
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۹ 31 March 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، امید ذاکرى امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار داشت: طبیعت با روح آدمى آمیخته است و حفظ و صیانت از آن لطافت و آرامش را به انسان هدیه مى‌دهد و همگان مى‌بایست در حفظ منابع طبیعى همت کنند.

وى افزود: پارک‌های جنگلی در شهرستان‌های بندرعباس، میناب، رودان، جاسک، حاجی‌آباد، بندرلنگه، پارسیان و بستک میزبان علاقه‌مندان طبیعت در روز 13 فروردین است و حفظ و صیانت از آن با خود شهروندان است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هرمزگان با اشاره به حفظ منابع طبیعى توسط گردشگران تأکید کرد: شهروندان و میهمانان نوروزى در حفاظت و مراقبت از محیط‌های تفریحی دقت کافی را داشته باشند.

ذاکرى تبیین کرد: در سال گذشته و نوروز امسال تاکنون به طور تقریبی در سراسر استان شاهد بارش خوب و مناسب بوده‌ایم که این امر سبب سرسبزی و شادابی پوشش جنگلی و از طرفی رشد گیاهان شده‌است که باید گردشگران و طبیعت‌گردان در استفاده از آتش به منظور جلوگیری از آتش‌سوزی‌های احتمالی توجه کافی کنند.

این مسئول تصریح کرد: در روز 13 فروردین با احساس و لطافت با منابع طبیعى برخورد کنیم چراکه روح انسان با طبیعت گره خورده است و این منابع خدادادى، مغزى و داروى روح آدمى به شمار مى‌رود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هرمزگان در پایان عنوان کرد: استان هرمزگان با دارا بودن 75 بوستان روستایی و 8 پارک جنگلی و بیش از یک میلیون هکتار پوشش جنگلی، ظرفیت بالایی برای طبیعت‌گردی و گذراندن اوقات فراغت به ویژه در ایام تعطیلات نوروز به شمار مى‌رود و فرصت مناسبى است که گردشگران در روز ١٣ فروردین اوقات خود را در دل این منابع زیباى طبیعى سپرى کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار