استاندار هرمزگان از برگزاری دومین همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان هرمزگان در هفته‌های آینده خبرداد.
کد خبر: ۲۰۶۵۶۵
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۲ 04 April 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، جاسم جادری عصر امروز در نخستین نشست شورای اداری استان هرمزگان در سال جاری با اشاره به نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری با عنوان "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" اظهارداشت: مباحث اقتصاد مقاومتی برای نخستین بار از طرف معظم له در سال 89 مطرح شد و از ابتدا تا کنون هنوز این مبحث آن طور که باید اجرا و نهادینه نشده است.

وی در ادامه، با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی با حرف و شعار به نتیجه نمی‌رسد بیان‌داشت: باتوجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در بیان 2 کلمه اقدام و عمل در نامگذاری سال جاری، باید برای عملیاتی‌کردن اقتصاد مقاومتی به معنای واقعی تلاش کرد.

استاندار هرمزگان از تشکیل ستاد قرارگاه اقتصاد مقاومتی در کشور به ریاست معاون اول رئیس جمهور و در استان‌ها به ریاست استانداران خبرداد و گفت: یک دوره‌ 2 روزه ویژه استانداران به همت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و با هدف اجرای امور ستاد اقتصاد مقاومتی برگزار می‌شود.

جادری تصریح‌کرد: نخستین برنامه توسعه کشور در سال 68 بعد از انقلاب با اهدافی همانند بهبود اقتصادی و اشتغال تدوین و اجرایی شد.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان با اشاره به تحقق 97 درصدی اهداف برنامه نخست توسعه ابرازداشت: کشور بیشترین نرخ تولید ناخالص ملی را در آن برنامه تجربه کرد.

جادری با اشاره به اهداف و نتایج سایر برنامه‌های توسعه کشور گفت: بیشتر اهداف‌ در 3 برنامه نخست توسعه محقق شد،‌ اما در برنامه چهارم که از سال 84 تا 88 باید اجرایی می‌شد، آن طور که باید دستاوردهای آن رضایت بخش نبود.

استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه برنامه‌‌ریزی اقتصادی با اقتصاد مقاومتی در تضاد نیست، اذعان‌داشت:  توسعه اقتصادی و کاهش وابستگی‌ها از جمله اهدافی است که در برنامه‌ریزی و مقاومت اقتصادی دنبال می‌شود که این دو امر در مولفه‌ها و شاخصه‌ها به نوعی با هم تلفیق هستند.

وی بر برنامه‌ریزی اقتصادی در قالب برنامه ششم توسعه اقتصاد مقاومتی برای دستیابی به اهدف مدنظر تاکیدکرد و بیان‌داشت: باید در زمینه اقتصادی همچون حوزه دفاع و فرهنگ مقاوم بود.

جادری، تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی را نیازمند همکاری تمامی ارکان نظام و مردم اعم از نیروهای نظامی، قوه قضاییه،‌ مجلس، سرمایه‌گذاران و سایر بخش‌های مربوطه دانست و تاکیدکرد: دنبال کردن مولفه‌های اقتصاد مقاومتی تنها وظیفه دولت نیست.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان در ادامه از برگزاری دومین همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان هرمزگان در هفته‌های آینده خبر داد.

وی در بخش پایانی سخنان خود ضمن تقدیر از برگزاری انتخاباتی آبرومند اظهار امیدواری کرد: با همکاری مسئولان ستاد انتخابات استان، دور دوم انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه غرب هرمزگان همچون انتخابات قبل پرشور برگزار شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار