مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: نیمه نخست سال 95 با همکاری ایرلاین کانادایی و با اجاره به شرط تملیک هواپیما، ایرلاین قشم را راه‌اندازی می کنیم.
کد خبر: ۲۰۶۸۴۱
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰ 05 April 2016
به گزارش تابناک هرمزگان به نقل از روابط عمومی منطقه آزاد، حمیدرضا مومنی در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه ریزی جهت راه‌اندازی ایرلاین اختصاصی قشم توضیح داد: کنسرسیوم مشترک گردشگری بین این منطقه و کشورهای روسیه، فرانسه، چین، ایتالیا و آلمان در جهت هماهنگی و توسعه گردشگری تشکیل شد. هدف اصلی از تشکیل این کنسرسیوم توسعه بخش گردشگری خارجی قشم است.

وی با بیان اینکه نخستین جلسه این کنسرسیوم در مسکو، برگزار و مذاکرات اولیه برای راه‌اندازی سازمان اجرایی این کنسوسیوم انجام شده است، اظهار کرد: در ادامه یک شرکت در منطقه آزاد قشم ثبت می‌شود تا مراحل اجرایی کار با مشارکت بخش خصوصی آغاز شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم یادآور شد: در چارچوب ماموریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای جذب یکصد هزار گردشگر خارجی به این جزیره، از سال گذشته تاکنون در سه نمایشگاه گردشگری چین، ایتالیا و مسکو شرکت کرده‌ایم.

مومنی با اشاره به کسب مقام نخست نمایشگاه گردشگری مسکو توسط این سازمان، ادامه داد: بی شک اجرای این راهبرد می‌تواند قشم را در جذب حداکثری گردشگران خارجی یاری کند.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های گردشگری جزیره نیز برای تحقق اهداف یاد شده توسعه می‌یابد، اظهار کرد: در چارچوب توسعه گردشگری تاریخی نیز براساس توافقنامه با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، در هشت نقطه از این جزیره هشت اکوکمپ ساخته می‌شود.

مؤمنی، بهره برداری از پیست موتورسواری و به دنبال آن طراحی و ساخت پیست ماشین سواری را از دیگر برنامه‌های سازمان منطقه آزاد قشم برای توسعه گردشگری در سال جاری اعلام کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار